سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

فرشاد مکوندی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 14:43
سریع‌ترین حافظه LPDDR5X

شرکت سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان با سرعت خیره‌کننده ۱۰.۷ گیگابیت‌بر‌ثانیه رونمایی کرده است.

حافظه جدید شرکت سامسونگ از فناوری ۱۲ نانومتری استفاده می‌کند و به گفته‌ی سامسونگ کوچک‌ترین نمونه در بین تمام حافظه‌های LPDDR موجود است. در حالی که تقاضا برای هوش مصنوعی در حال افزایش است، حافظه‌های LPDDR می‌توانند با مصرف انرژی کم و عملکرد بالا به اجرای هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌های مختلف کمک کنند.

به گفته‌ی سامسونگ با افزایش تقاضا برای حافظه‌ها‌ی کم‌مصرف و با کارایی بالا، انتظار می‌رود حافظه‌های LPDDR کاربرد خود را از تلفن‌همراه به حوزه های دیگر که به عملکرد بالا نیاز دارند، گسترش دهند و در رایانه‌های شخصی، شتاب‌دهنده‌ها، سرورها و خودروها نیز استفاده شوند.

سامسونگ می‌گوید حافظه جدید LPDDR5X این شرکت، نسبت به نسل قبل خود از ۲۵ درصد عملکرد بهتر و ۳۰ درصد ظرفیت بیشتر بهره می‌برد؛ همچنین ظرفیت هر DRAM گوشی هوشمند را تا حداکثر ۳۲ گیگابایت افزایش می‌دهد و اجرای دستورات مختلف هوش مصنوعی را بر روی گوشی هوشمند ممکن می‌سازد.

حافظه جدید شرکت سامسونگ از فناوری‌های تخصصی صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند و می‌تواند توان را بر اساس حجم کاری تنظیم ‌کند؛ در این صورت دوره‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی افزایش پیدا می‌کند و راندمان انرژی را تا ۲۵ درصد نسبت به نسل قبل این حافظه افزایش می‌دهد؛ افزایش راندمان انرژی این حافظه به گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد تا عمر باتری بیشتری داشته باشند و به سرورها اجازه می‌دهد تا با کاهش مصرف انرژی، هزینه نگهداری خود را کاهش دهند.

انتظار داریم تا حافظه جدید LPDDR5X سامسونگ، در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید