OpenAI تائید کرد که چت بات ChatGPT باعث درز اطلاعات پرداختی برخی کاربران شده است - تکفارس 
OpenAI تائید کرد که چت بات ChatGPT باعث درز اطلاعات پرداختی برخی کاربران شده است - تکفارس 

OpenAI تائید کرد که چت بات ChatGPT باعث درز اطلاعات پرداختی برخی کاربران شده است

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۲ - 12:00
OpenAI تائید کرد که چت بات ChatGPT باعث درز اطلاعات پرداختی برخی کاربران شده است - تکفارس 

شرکت OpenAI تایید کرد که چت بات ChatGPT باعث درز برخی اطلاعات کارت اعتباری کاربران شده است. ظاهرا این چت بات داری یک باگ در بخش کتابخانه متن باز خود بوده است که به کاربران اجازه دیدن عناوینی از تاریخچه سایر کاربران فعال را می‌داده است.

ظاهرا همین باگ باعث شده تا اطلاعات پرداختی برخی کاربران ChatGPT که از این پلتفرم در زمان‌های خاصی استفاده کرده بودند درز پیدا کند. قبل از آنکه OpenAI این چت بات را برای مدت کوتاهی غیرفعال کند، برخی مشترکین توانسته بودند اطلاعاتی مثل نام، ایمیل، آدرس پرداخت و چهار رقم آخر کارت اعتباری آن‌ها را ببینند.

ظاهرا فقط اطلاعات ۱.۲ درصد از کاربران نسخه ChatGPT Plus درز پیدا کرده است. این سرویس دارای هزینه اشتراک ۲۰ دلار در ماه است و نتایج سریع‌تر و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

چت بات ChatGPT در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و این سرویس هوش مصنوعی حالا در عرض حدود چند ماه به چنان محبوبیتی دست یافته است که در تاریخ فناوری بی‌سابقه است و هیچ پلتفرمی تاکنون نتوانسته این تعداد کاربر در عرض کمتر از دو ماه جمع کند‌. البته ChatGPT یک اپلیکیشن مثل اپلیکیشن‌های معمولی نیست بلکه یک پلتفرم هوش مصنوعی است که بر پایه فناوری یادگیری ماشین توسعه یافته است.

براساس گزارش اخیر موسسه UBS تعداد کاربران ChatGPT از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است و از آنجاییکه فقط چند ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد این موضوع باعث شد تا لقب سریع‌ترین اپلیکیشن یا پلتفرم دنیا از نظر رشد تعداد کاربر به این چت بات تعلق بگیرد.

شرکت OpenAI گفته است که قدم‌هایی را برای برطرف کردن باگ مذکور برداشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.