تیک تاک درآمدزایی خالقان محتوا را افزایش می دهد - تکفارس 
تیک تاک درآمدزایی خالقان محتوا را افزایش می دهد - تکفارس 
تیک تاک درآمدزایی خالقان محتوا را افزایش می دهد - تکفارس 

تیک تاک درآمدزایی خالقان محتوا را افزایش می دهد

افشین نوری
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 11:07
تیک تاک

تیک تاک ظاهرا قصد دارد از روش جدیدی برای درآمدزایی و رشد خود استفاده کند. طبق یک گزارش جدید، این شرکت قصد دارد قابلیتی ارایه کند که خالقان محتوا از طریق آن بتوانند به ازای هر ویدیو از هر کاربر ۱ دلار بگیرند. هنوز مشخص نیست که این سیستم چگونه کار خواهد کرد اما مسلمل با افزایش تعامل کاربران با تیک تاک کمک شایانی خواهد کرد. 

تیک تاک هم‌اکنون یکی از محبوبترین اپلیکیشن اجتماعی دنیاست و خالقان محتوا امیدوار هستند که با ارائه قابلیت جدید به درآمدزایی خوبی برسند. البته این قابلیت صرفا برای کاربرهای با فالوور بالاتر قابل دسترس خواهد بود. 

برخی منابع نیز گفته است که تیک تاک در حال راه‌اندازی یک صندوق مالی به نام Creator Fund است که هدف آن کمک به تولیدکنندگان محتوا خواهد بود. ظاهرا تیک تاک می‌خواهد از طریق این صندوق از خالقان محتوا حمایت مالی کند. طبق گزارش امروز این صندوق به خالقانی که بتوانند بهترین ویدیوهای کوتاه را تولید کنند جایزه خواهد داد. اخیر طول ویدیوهای تیک تاک به ده دقیقه افزایش یافته است و کاربران به‌راحتی یک ویدیوی نسبتا بلند آپلود کنند. 

در هر حال، انتظار می‌رود که ارائه این قابلیت‌ها در نهایت باعث افزایش تعداد کاربران تیک تاک و درامدزآیی این پلتفرم شود. خالقان محتوا نیز خواهند توانست از ویدیوهای خود کسب درآمد کنند.

البته تیک تاک به‌طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما این شرکت بارها خود را متعهد به ایجاد روش‌های جدید برای ارزش‌گذاری محتواهای منتشرشده از سوی کاربران دانسته است و این موضوع اهمیت بسزابی برای پیشرفت و رشد تیک تاک دارد. انتطار می‌رود صندوق Creator Fund در ماه مارس امسال راه‌اندازی شود. این قابلیت ظاهرا در برزیل و فرانسه در حال تست است. 

تیک تاک در زمان شیوع کرونا رشد قابل توجهی داشت، اما با فروکش کردن این بیماری در سال ۲۰۲۲ تعداد کاربران آن کاهش مشهودی داشت. به همین خاطر مدیران تیک تاک در تلاش هستند تا با ارائه روش‌های جدید کاربران بیشتری را جذب پلتفرم خود کنند. در واقع روش پاداش‌دهی تیک تاک کمک خواهد کرد تا خالقان محتوا به حای ایستاگرام و اسنپ‌چت ویدیوهای خود را در تیک تاک و در ازای دریافت مبلغی پول منتشر کنند. تیک تاک همچنین قصد دارد مثل یوتیوب بخشی از درآمد تبلیفات خود را بین کاربران سرشناس که مخاطبان زیادی دارند تقسیم کند و از آن‌ها حمایت کند. 

البته تیک تاک در آمریکا هنوز زیر انتقادات زیادی قرار دارد و قانون‌گذاران آمریکایی معتقد هستند که این اپلیکیشن یک تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکاست. البته تیک تاک این ادعاها را تکذیب کرده و گفته است که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و مدیرعامل این شرکت نیز قرار است در ماه مارس در کنگره آمریکا حاضر شود و به سوالات نمایندگان جواب دهد. 

باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شبکه اجتماعی محبوب در سال جدید چه عملکردی خواهد داشت.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید