تاریخ عرضه تراشه های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد - تکفارس 
تاریخ عرضه تراشه های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد - تکفارس 
تاریخ عرضه تراشه های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد - تکفارس 

تاریخ عرضه تراشه های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد

مهدی حلوائی
۸ دی ۱۴۰۱ - 11:33
رایزن 7000

امروز چندین اسلاید از نقشه‌ راه ای ام دی برای اوایل سال ۲۰۲۳ فاش شد که در آن‌ها به تاریخ عرضه تراشه‌های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ اشاره شده است. این تراشه‌ها شامل سه نسخه‌ی رایزن ۹ ۷۹۰۰، رایزن ۷ ۷۷۰۰ و رایزن ۵ ۷۶۰۰ می‌شوند.

مطالب مرتبط:

بر اساس اسلایدهای فاش‌شده، تراشه‌ی رایزن ۹ ۷۹۰۰ از ۱۲ هسته، ۲۴ رشته و ۷۶ مگابایت کش L3 بهره برده و حداکثر فرکانس آن ۵.۴ گیگاهرتز است. تراشه‌ی رایزن ۷ ۷۷۰۰ نیز دارای ۸ هسته، ۱۶ رشته و ۴۰ مگابایت کش L3 بوده و حداکثر فرکانس آن به ۵.۳ گیگاهرتز می‌رسد. تراشه‌ی اقتصادی رایزن ۵ ۷۶۰۰ نیز از ترکیب ۱۲/۶ هسته و رشته برخوردار بوده و کش L3 و حداکثر فرکانس آن به ترتیب ۳۸ مگابایت و ۵.۱ گیگاهرتز می‌باشد.

تراشه‌های غیر X رایزن 7000

ای ام دی در اسلایدی دیگر، تراشه‌ی پرچمدار رایزن ۹ ۷۹۰۰ را با رایزن ۹ ۵۹۰۰X مقایسه کرده است. این تراشه موفق شد تا در تمامی بازی‌ها و بنچمارک‌های تولید محتوا عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده‌ی یادشده به ثبت برساند. برای مثال، عملکرد رایزن ۹ ۷۹۰۰ در بازی DOTA 2 و نرم‌افزار Corona Renderer به ترتیب ۳۱ و ۴۸ درصد بهتر از رایزن ۹ ۵۸۰۰X بوده است.

تراشه‌های غیر X رایزن 7000

هر سه تراشه‌ی جدید ای ام دی دارای توان مصرفی ۶۵ وات بوده و قیمت آن‌ها به ترتیب ۴۲۹، ۳۲۹ و ۲۲۹ دلار است. در حال حاضر وب‌سایت خرده‌فروشی Newegg تراشه‌های هم‌رده‌ی سری X ای ام دی را با قیمت ۴۶۳، ۳۴۶ و ۲۴۸ دلار به فروش می‌رساند. گفته می‌شود که این تراشه‌ها در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به بازار عرضه می‌شوند که چند روز پس از رویداد CES 2023 است.

از آن‌جایی که قیمت تراشه‌های غیر X سری رایزن ۷۰۰۰ با نسخه‌های X تفاوت چندانی ندارد، احتمالاً بسیاری از کاربران از خرید آن‌ها صرف نظر کنند. البته افرادی که به توان مصرفی کمتر این تراشه‌ها اهمیت می‌دهند و علاقه‌ای به اورکلاکینگ ندارند احتمالاً برای خرید آن‌ها اقدام خواهند کرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید