پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 رویت شدند - تکفارس 
پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 رویت شدند - تکفارس 
پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 رویت شدند - تکفارس 

پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 رویت شدند

افشین نوری
۱۵ دی ۱۴۰۲ - 07:00
Ryzen 5000

شرکت AMD ظاهرا خود را برای معرفی پردازنده های سری Ryzen 5000 آماده می‌کند و حالا این پردازنده ها در چند فروشگاه رویت شده‌اند.

این پردازنده‌ها به همراه قیمت‌هایشان در برخی فروشگاه‌های اروپایی ظاهر شده‌اند که می‌تواند دید کلی درباره قیمت‌گذاری آن‌ها در اختیار ما قرار دهد.

Ryzen 5000

فروشگاه فرانسوی Gesci قیمت چهار مدل از پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 را فاش کرده و مدل ۵۷۰۰X3D نیز در برخی فروشگاه‌های اروپایی رویت شده است. در تصویر می‌توانید قیمت این پردازنده‌ها در فروشگاه‌های مختلف را ببینید.

اگر این اطلاعات درست باشند می‌توان قیمت حدود ۱۶۰ یورو برای مدل ۵۵۰۰GT و قیمت حدود ۳۰۰ یورو برای مدل ۵۷۰۰X3D را متصور بود.

رویت شدن این پردازنده‌ها در فروشگاه مختلف می‌تواند به معنای آن باشد که در روزهای آینده شاهد معرفی آن‌ها توسط AMD خواهیم بود.

طبق گزارش رویترز، AMD و انویدیا در حال طراحی تراشه‌های مبتنی بر فناوری آرم جهت استفاده در کامیپوترهای ویندوزی هستند. این اقدام ممکن است فروش پایین کامیپوترهای ویندوزی مبتنی بر آرم را افزایش دهد و همچنین سهم بازار کوالکام را کاهش دهد.

کوالکام چندین سال است که تنها تامین کننده تراشه‌های کامیپوترهای ویندوزی مبتنی بر آرم است، اما قرارداد این شرکت با مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید. تراشه‌های AMD و انویدیا احتمالا در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهند شد.

ظاهرا مایکروسافت دو شرکت AMD و انویدیا را تشویق کرده تا قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را در تراشه‌های خود اضافه کنند. بنابراین این تراشه‌ها می‌توانند برای افراد حرفه‌ای‌ که با برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سروکار دارند مناسب باشند.

مایکروسافت به‌تازگی Windows Copilot را بر پایه هوش مصنوعی معرفی کرده ا تو این شرکت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در تراشه‌ها تاکید دارد.

تراشه‌های پی‌سی کوالکام همواره به خاطر عمر باتری طولانی و گزینه‌های اتصال بیشتر مورد تحسین قرار گرفته‌اند، اما این تراشه‌ها عملکرد رصاست‌بخشی نداشته‌اند. ورود AMD و انویدیا به این حوزه می تواند کوالکام را برای بهبود عملکرد تراشه‌های خود تحت فشار قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید