پردازنده‌های AMD Ryzen PRO با معماری پیشرفته معرفی شدند - تکفارس 
پردازنده‌های AMD Ryzen PRO با معماری پیشرفته معرفی شدند - تکفارس 
پردازنده‌های AMD Ryzen PRO با معماری پیشرفته معرفی شدند - تکفارس 

پردازنده‌های AMD Ryzen PRO با معماری پیشرفته معرفی شدند

افشین نوری
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 10:16
AMD Ryzen PRO

AMD جدیدترین پردازنده‌های تجاری خود را با نام سری Ryzen PRO معرفی کرد. این پردازنده‌ها از ترکیب معماری‌های پیشرفته بهره می‌برند که شامل معماری Zen 4 برای CPU، معماری RDNA 3 برای GPU و XDNA برای واحد NPU می‌شود.

پردازنده‌های AMD Ryzen PRO با بهره‌گیری از فناوری تولید ۴ نانومتری AMD و تکنولوژی AMD Pro ساخته شده‌اند و از نظر عملکرد، کارآیی و قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقاهای خوبی پیدا کرده‌اند.

این سری از اتصال پیشرفته و سریع وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کند و شامل ۱۶ پردازنده مختلف برای لپ‌تاپ‌ها (سری Ryzen PRO 8040) و رایانه‌های رومیزی (سری Ryzen PRO 8000) می‌شود.

به گفته AMD سری Ryzen PRO 8040 برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است و شامل سری HS برای رفع نیازهای خالقان محتوا و کاربران ورک استیشن می‌شود. این سری دارای پردازنده‌های قدرتمندی مانند Ryzen 9 PRO 8945HS با ۸ هسته، ۱۶ رشته پردازشی و فرکانس ۴.۰-۵.۲ گیگاهرتز است که مصرف انرژی بالاتری از ۳۵ وات تا ۵۴ وات دارد.

در مقابل، سری U پردازنده‌های کم‌مصرفی هستند که از آن جمله می‌توان به Ryzen 7 PRO 8840U و Ryzen 5 PRO 8640U اشاره کرد که تعداد هسته‌ها و سرعت کلاک شبیه به سری HS دارند اما مصرف انرژی پایین‌تری بین ۱۵ وات تا ۲۸ وات دارند.

سری Ryzen PRO 8000 نیز برای کامپیوترهای رومیزی در دو نوع G و GE طراحی شده است. برای کسانی که عملکرد برایشان در اولویت است می‌توانند سری G را برگزینند که شامل پردازنده‌هایی مانند Ryzen 7 PRO 8700G با ۸ هسته، ۱۶ رشته و فرکانس ۴.۲-۵.۱ گیگاهرتز می‌شود. اما این سری مصرف انرژی بالاتری بین ۴۵ تا ۶۵ وات دارد.

برای کاربرانی هم که می‌خواهند تعادلی بین عملکرد و کارایی برقرار کنند، سری GE انتخاب خوبی است. این سری شامل پردازنده‌هایی مانند Ryzen 5 PRO 8600GE می‌شود که تعداد هسته و سرعت کلاک مشابه سری G دارند، اما دارای مصرف انرژی پایین‌تری هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید