اسکات هرکلمن رئیس AMD Radeon از این شرکت جدا می شود - تکفارس 
اسکات هرکلمن رئیس AMD Radeon از این شرکت جدا می شود - تکفارس 
اسکات هرکلمن رئیس AMD Radeon از این شرکت جدا می شود - تکفارس 

اسکات هرکلمن رئیس AMD Radeon از این شرکت جدا می شود

افشین نوری
۴ مهر ۱۴۰۲ - 17:23
AMD

اسکات هرکلمن (Scott Herkelman)، رئیس واحد پردازنده گرافیکی Radeon AMD اعلام کرد که در پایان سال ۲۰۲۳ از این شرکت جدا می‌شود. هرکلمن هفت سال در این شرکت فعالیت داشت و قبل از آن مدیریت GeForce انویدیا را بر عهده داشته است.

هرکلمن با انتشار پستی در توییتر اعلام کرده که او بر معرفی سه نسل از معماری‌های گرافیکی RNDA در AMD نظارت داشته است که شامل RDNA 1 در کارت‌های گرافیکی سری RX 5000 در سال ۲۰۱۹ تا جدیدترین معماری RDNA 3 در سری RX 7000 می‌شود.

هرکلمن اخیرا انویدیا را به دلیل مشکلات کانکتور ۱۶ پین کارت‌های گرافیکی‌اش مورد انتقاد قرار داده بود. او گفته که AMD قصد استفاده از کانکتور ۱۶ پین در Radeon RX 7800 XT و Radeon RX 7700 XT را دارد و احتمالا در کارت‌های مبتنی بر RDNA 4 از آن استفاده خواهد شد.

هرکلمن هنوز درباره برنامه‌های خود برای پس از سال ۲۰۲۳ صحبتی نکرده است اما بازگشت او به انویدیا بعید به نظر می‌رسد. با این حال، این احتمال وجود دارد که او به شرکت اینتل بپیوندد تا روی کارت‌های گرافیک Team Blue کار کند.

AMD تائید کرده است که Jack Hoyne جایگزین هرکلمن خواهد شد. او قبلا معاون ارشد و مدیر گروه راهکارهای نیمه سفارشی AMD برای پلی‌استیشن سونی، ایکس‌باکس مایکروسافت و استیم دک بود.

شرکت AMD به‌تازگی گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری را برای آن نشان می‌دهد. این درآمد حدود ۹ درصد بیشتر از سال گذشته و فراتر از انتظارات کارشناسان می‌باشد.

نکته جالب در گزارش AMD آن است که عملکرد واحد Client computing آن در سه ماهه اول ۲۰۲۳ چندان خوب نبوده است و درآمد آن ۷۳۹ میلیون دلار شده که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که این واحد بدترین واحد AMD از نظر عملکرد بوده است.

این کاهش درآمد منجر به زیان ۱۷۲ میلیون دلاری برای این واحد شده است. از طرفی، واحد دیتاسنترهای AMD نیز تحت تاثیر بحران اقتصاد جهانی قرار گرفته است. این واحد هرچند یکی از موفق‌ترین واحدهای AMD در سال‌های اخیر بوده است اما به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ها و سایر عوامل منجر به کاهش سودآوری آن شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید