لپ تاپ های جدید Framework از پردازنده های AMD و گرافیک های قابل ارتقا پشتیبانی می کنند - تکفارس 
لپ تاپ های جدید Framework از پردازنده های AMD و گرافیک های قابل ارتقا پشتیبانی می کنند - تکفارس 

لپ تاپ های جدید Framework از پردازنده های AMD و گرافیک های قابل ارتقا پشتیبانی می کنند

افشین نوری
۴ فروردین ۱۴۰۲ - 12:32
Framework 

یکی از عیب‌های داشتن لپ تاپ آن است که قابل ارتقا نیستند. هرچند اکثر آن‌ها امکان افزایش حافظه را به ما می‌‌دهند اما برای داشتن یک پردازنده سریع مجبور هستیم که یک لپ تاپ جدید بخریم. حالا شرکت Framework امیدوار است که این شرایط را تغییر دهد و امکان ارتقا لپ تاپ‌ها را فراهم کند.

این شرکت به‌تازگی دو لپ تاپ ماژولار معرفی کرده است که مشتریان می‌توانند از امروز آن‌ها را پیش‌سفارش کنند. یکی از این لپ تاپ‌ها ۲۰۲۳ Framework 13 نام دارد که نسخه ارتقایافته مدل ۱۳.۵ اینچی ۲۰۲۱ است و یک مدل جدید ۱۶ اینچی هم ارائه شده که مشخصات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

Framework 

مدل ۲۰۲۳ Framework 13 امکان دسترسی به پردازنده‌های مختلف مثل نسل ۱۳ اینتل و سری رایزن AMD را فراهم خواهد کرد. کاربران می‌توانند بین پردازنده‌های i5-1340P, i7-1360P, یا i7-1370P اینتل و دو پردازنده Ryzen 7040 متعلق به سری‌های Ryzen 5 و Ryzen 7انتخاب کنند. این نسخه‌ها از تاریخ ۱۱ می عرضه خواهند شد.

شرکت Framework همچنین به کاربران اجازه خواهد داد تا در داخل نوت‌بوک‌های ۲۰۲۱ خود از مادربوردهای جدید با پردازنده‌های جدید نیز استفاده کنند. محدوده قیمتی آن‌ها بین ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار خواهد بود و البته باید توجه داشته باشید که استفاده از پردازنده‌های جدید اینتل و AMD نیاز به ارتقا رم نیز خواهد داشت، بطوریکه سری رایزن ۷۰۰۰ فقط از رم DDR5 پشتیبانی می‌کند.

Framework 

لپ تاپ ۱۶ اینچی Framework نیز امکان ارتقا کارت گرافیک داخلی لپ تاپ‌‌ها را به‌ویژه برای گیمرها فراهم خواهد کرد. Framework احتمالا کارت‌های گرافیکی مختلفی در کنار این لپ تاپ خواهد فروخت. این کارت‌ها عمدتا ساخت انویدیا و AMD خواهند بود.

علاوه بر این، یک کارت حافظه اختیاری M.2 SSD امکان ارتقا حافظه داخلی آن را تا ۱۶ ترابایت فراهم خواهد کرد. Framework حتی ایده‌هایی مثل اضافه کردن کارتخوان‌ها و شتابگرهای هوش مصنوعی را نیز در ذهن دارد.

شما حتی می‌توانید کیبورد Framework 16 را ارتقا دهید و از یک کیبورد با سایز متفاوت و زبان‌های مختلف استفاده کنید. Framework قرار است جزئیات بیشتری درباره این لپ تاپ ۱۶ اینچی منتشر کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.