لنوو از یک لپ تاپ رول شدنی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد - تکفارس 
لنوو از یک لپ تاپ رول شدنی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد - تکفارس 

لنوو از یک لپ تاپ رول شدنی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد

افشین نوری
۹ اسفند ۱۴۰۱ - 08:37
لنوو

دستگاه‌های تاشدنی بتدریج در حال گسترش هستند و حالا لنوو در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳  از یک لپ تاپ رول شدنی مفهومی رونمایی کرده است. 

طراحی رول‌شدنی می‌تواند مشکل چین‌خوردگی وسط نمایشگر دستگاه‌های تاشو را حذف کند. ضمن اینکه این فناوری باعث خواهد تا ضخامت دستگاه‌های رول‌شدنی نسبت به مدل‌های تاشو در حالت کاملا بسته کاهش یابد. برای مثال، گوشی اوپو ایکس به عنوان اولین گوشی رول‌شدنی دنیا فقط ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد، اما ضخامت ‌گلکسی زد فولد ۳ در حالت بسته ۱۴.۴ میلیمتر است. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که طراحی رول‌شدنی مزیت‌های زیادی نسبت به طراحی تاشو دارد و حالا لنوو نیز اقدام به ارائه یک محصول جدید با این فناوری کرده است.

لنوو هنوز مشخصات فنی لپ تاپ رول شدنی خود را اعلام نکرده است اما ظاهرا طراحی آن به این صورت است که نمایشگر دستگاه با بهره‌گیری از یک موتور داخلی می‌تواند طی یک مکانیزم رول‌شدنی به سمت بیرون خارج شود. کل پروسه حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و لنوو گفته است که این لپ تاپ فقط یک مدل مفهومی است و سعی خواهد کرد آن را بهبود ببخسد. 

نمایشگر این لپ تاپ تاشو می‌تواند با استفاده از مکانیسم رول‌شدنی از یک پنل ۱۲.۷ اینچی با وضوح ۲,۰۲۴ در ۱,۶۰۴ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ به یک پنل ۱۵.۳ اینچی با وضوح‌ ۲,۰۲۴ در ۲,۳۶۸ پیکسل و نسبت تصویر ۸:۹ تبدیل شود. 

لنوو گفته است که این لپ تاپ می‌تواند تا ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار بار رول شدن را تحمل کند که این عدد بسیار بیشتر از تعداد دفعات تا شدن گوشی‌های تاشو است. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که لنوو این لپ تاپ را چه زمانی عرضه خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید