با Daystar آشنا شوید؛ سگ رباتیک جدید لنوو - تکفارس 
با Daystar آشنا شوید؛ سگ رباتیک جدید لنوو - تکفارس 
با Daystar آشنا شوید؛ سگ رباتیک جدید لنوو - تکفارس 

با Daystar آشنا شوید؛ سگ رباتیک جدید لنوو

افشین نوری
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - 14:27
Daystar

لنوو از سگ رباتیک جدید Daystar رونمایی کرده است. این ربات دارای سه جفت پا است که آن از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.

در واقع ربات Daystar به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند از محیط‌های سخت به‌راحتی عبور کند. این سگ همچنین دارای گواهینامه IP66 است که آن را در برابر آب و گردوغبار مقاوم می‌کند.

این سگ رباتیک کاربردهای مختلفی می‌تواند داشته باشد که از آن جمله می‌توان به بررسی و جستجوی محیط، ساخت‌وساز و موارد دیگر اشاره کرد.

گفتنی است شرکت بوستون داینامیکس نیز ربات مشابهی در بازار عرضه کرده است، اما دو پا کمتر دارد و حالا Daystar می‌تواند با تحرک بیشتری که دارد تبدیل به رقیب جدی آن شود.

Daystar

لنوو صحیتی درباره قیمت Daystar نکرده اما قرار است آن را به زودی روانه بازار کند. بد نیست بدانید که شیائومی نیز اخیرا نسل دوم ربات سایبرداگ را معرفی کرده است.

نسل اول سایبرداگ بسیار شبیه به ربات اسپات بوستون داینامیکس بود، اما سایبرداگ ۲ با یک ظاهر کاملا متفاوت‌ ارائه شده است و ظاهری شبیه به Doberman دارد. این ربات دو گوش در اطراف سر خود دارد که آن را بسیار شبیه به یک سگ واقعی می‌کند.

سایبرداگ ۲ در مقایسه با مدل قبلی بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر شده است و فقط ۸.۹ کیلوگرم وزن و ۳۶.۷ سانتی‌متر ارتفاع دارد و حتی بسیار کوچکتر از ربات Golden Retriever است. به‌گفته شیائومی این ربات می‌تواند روی یک پا هم بایستد.

سایبرداگ 2

سایبرداگ ۲ دارای یک سیستم تصمیم‌گیری است که متشکل از ۱۹ حسگر بینایی، لمسی و شنوایی می‌باشد. این ربات همچنین مجهز به یک دوربین RGB، یک دوربین تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی، چهار سنسور مدت زمان پرواز (ToF)، یک سنسور لیدار (LiDAR)، یک دوربین عمقی، یک سنسور اولتراسونیک، یک سنسور لنز چشم‌ماهی، یک سنسور نیرو و دو سنسور Ultra Wide Band است.

ربات جدید شیائومی همچنین دارای یک پردازنده NX و دو کمک‌پردازنده است که قدرت محاسباتی آن را به ۲۱ ترافلاپس می‌رسانند. همچنین از چهار میکروفون با الگوریتم صوتی Xiaomi AI در داخل این ربات استفاده شده است.

سایبرداگ ۲ دارای قیمت ۱۲۹۹۹ یوان (۱۷۹۰ دلار) است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید