بلومبرگ: اپل ربات خانگی می‌سازد - تکفارس 
بلومبرگ: اپل ربات خانگی می‌سازد - تکفارس 
بلومبرگ: اپل ربات خانگی می‌سازد - تکفارس 

بلومبرگ: اپل ربات خانگی می‌سازد

محمدامین حیدری
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 21:06
ربات خانگی اپل

گزارشی تازه نشان می‌دهد که اپل برای تولید محصول انقلابی بعدی خود، در حال بررسی چند پروژه در ارتباط با ربات خانگی است.

به گفته مارک گورمن از رسانه بلومبرگ، یکی از این پروژه‌ها که به عنوان “ربات متحرک” معرفی شده است، به همراه کاربران در محیط خانه حرکت می‌کند؛ درحالی که پروژه دیگر اپل یک دستگاه هوشمند رومیزی است که از قطعات رباتیک برای جا‌به‌جاکردن یک نمایشگر استفاده می‌کند.

خبرنگار نام‌برده در این خصوص بیان کرده است:

افرادی که به دلیل مخفیانه‌بودن کارهای اپل خواستار اعلام نشدن اسم خود بودند، اظهار داشته‌اند که مهندسان اپل در حال ساخت ربات متحرکی هستند که می‌تواند کاربران را در محیط خانه دنبال کند. این شرکت همچنین یک دستگاه پیشرفته رومیزی را توسعه داده است که با استفاده از قطعات رباتیک، یک نمایشگر را جابه‌جا می‌کند.

براساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال تحقیق درباره استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌باشد که به ربات‌ها کمک می‌کند تا در فضاهای شلوغ خانه‌های مردم حرکت کنند. ظاهرا این شرکت تصمیم داشته است تا رباتی را برای انجام کارهای روزمره مانند شستن ظروف توسعه دهد اما به گفته مارک گورمن، انجام چنین کاری در دهه حاضر به دلیل وجود چالش‌های مهندسی بسیار دشوار، غیرممکن است.

ربات خانگی اپل درصورت عرضه می‌تواند با محصولاتی مانند ربات Astro از شرکت آمازون رقابت کند؛ این ربات به عنوان یک دستیار مجازی متحرک عمل می‌کند و قادر است تا بر امنیت خانه نظارت داشته باشد. مارک گورمن در رابطه با نمایشگر موجود در دستگاه رومیزی اپل ادعا نموده است که یکی از ایده‌های اپل، تقلید حرکات سر در تماس‌های ویدیویی فیس ‌تایم می‌باشد؛ با این‌حال این شرکت برای حفظ تعادل یک موتور رباتیک بر روی پایه‌ای کوچک با چالش‌های فنی مواجه شده است.

البته آن‌طور که پیداست برخی از مدیران این شرکت درباره توسعه چنین دستگاهی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. گفته می‌شود که پروژه‌های رباتیک اپل در مراحل اولیه تحقیقات قرار دارند؛ البته مشخص نیست که در آینده شاهد عرضه هریک از آن‌ها باشیم یا خیر. با وجود آنکه همه پروژ‌های مذکور، ایده‌های جاه‌طلبانه‌ای محسوب می‌شوند اما خواندن در مورد آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید