قابلیت‌های جدید iOS 18 اپل فاش شد - تکفارس 
قابلیت‌های جدید iOS 18 اپل فاش شد - تکفارس 
قابلیت‌های جدید iOS 18 اپل فاش شد - تکفارس 

قابلیت‌های جدید iOS 18 اپل فاش شد

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:44
iOS 18

اپل خود را برای معرفی iOS 18 در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه‌های آینده آماده می‌کند و حالا قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل فاش شده است.

اپل قصد دارد با برگزاری رویداد WWDC 2024 از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (۲۱ تا ۲۵ خرداد)، به‌صورت آنلاین از نسخه جدید iOS و سایر سیستم‌عامل‌های خود رونمایی کند.

طبق گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، iOS 18 در کنار ویژگی‌های هوش مصنوعی دارای تغییراتی در برنامه‌های محبوب اپل مثل Photos، Mail، Notes و Fitness خواهد بود و از طرفی هم برنامه ماشین حساب را با قابلیت‌های جدید به روزرسانی خواهد کرد و آن را برای اولین بار به آیپد خواهد آورد.

در ضمن، iOS 18 قابلیت‌های جدیدی را به صفحه هوم آیفون اضافه خواهد کرد و امکان جابجایی آیکون‌ها بدون نیاز به تراز کردن آن‌ها با شبکه صفحه را فراهم خواهد کرد.

تغییرات طراحی iOS 18 نیز قابل توجه خواهد بود و به گفته گورمن این تغییرات باعث خواهد شد تا اپلیکیشن‌ها حالت ماژولار داشته باشند و به‌روزرسانی و سفارشی‌سازی آن‌ها راحت‌تر شود.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را نیز به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، اما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

اپل رویداد WWDC را همانند سال گذشته به‌صورت آنلاین برگزار کند اما رویداد ویژه دیگری در ۱۰ ژوئن و داخل Apple Park برگزار خواهد شد تا توسعه‌دهندگان و دانشجویان شخصا بتوانند افزون‌بر جشن‌گرفتن و تماشای مراسم اصلی، با اعضای تیم اپل ملاقات کرده و در فعالیت‌های ویژه شرکت کنند؛ شایان ذکر است که تعداد شرکت کنندگان این رویداد محدود خواهد بود.

همچنین در جریان رویداد WWDC 2024 علاوه‌بر برگزاری جلسات ویدیویی، فرصتی برای تعامل با طراحان و مهندسان اپل و ارتباط با اجتماع توسعه‌دهندگان سراسر جهان وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید