جانشین آینده تیم کوک برای مدیریت اپل چه کسی خواهد بود؟ - تکفارس 
جانشین آینده تیم کوک برای مدیریت اپل چه کسی خواهد بود؟ - تکفارس 
جانشین آینده تیم کوک برای مدیریت اپل چه کسی خواهد بود؟ - تکفارس 

جانشین آینده تیم کوک برای مدیریت اپل چه کسی خواهد بود؟

محمدامین حیدری
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 21:18
جانشین تیم کوک اپل

بلومبرگ با انتشار یک گزارش جدید، افرادی که ممکن است در آینده جانشین تیم کوک برای مدیریت شرکت اپل شوند را مورد بررسی قرار داده است.

تیم کوک از سال ۲۰۱۱ سکان هدایت این شرکت بزرگ فناوری را بر عهده داشته است و امسال وارد ۶۴ سالگی می‌شود. اگرچه بلومبرگ در گزارش خود تغییر مدیرعامل اپل را قریب‌الوقوع نمی‌داند اما نگاهی به احتمالات مختلف برای جانشینی تیم کوک داشته است.

طبق ادعای منابعی که با تصمیمات اپل آشنایی دارند، اگر تیم کوک در آینده‌ای نزدیک از مقام خود کناره‌گیری کند جف ویلیامز که اکنون مدیر ارشد اپل می‌باشد مدیریت این شرکت را به عهده خواهد گرفت. گفتنی است که جف ویلیامز ۶۱ ساله چند سال پیش مدعی اصلی برای جانشینی تیم کوک بوده است.

با این حال، سن و فعالیت بلندمدت این شخص در مقام مدیر ارشد موجب شده است تا کارمندان داخلی اپل درباره شایستگی او برای مدیریت این شرکت در طولانی مدت دچار تردید شوند. با فرض اینکه تیم کوک حداقل تا سه سال آینده مدیرعامل اپل باقی خواهد ماند، احتمال جانشینی جان ترنوس (John Ternus) بسیار زیاد است.

البته او اکنون به عنوان معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار این شرکت فعالیت می‌کند که تا به حال برای ویژگی‌ها و مهارت‌های مدیریتی خود مورد تحسین قرار گرفته است. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد تا جان ترنوس ۴۹ ساله مدیریت پایدارتری برای اپل در بلندمدت به ارمغان آورد.

از سوی دیگر، با اینکه افرادی مانند کرگ فدریگی (Craig Federighi) و دیدری او براین (Deirdre O’Brien) در شرکت اپل بسیار خوش نام هستند اما به دلیل عوامل مختلف جایگزینی آن‌ها با تیم کوک بعید به نظر می‌رسد. علاوه‌بر این، مدیرانی همچون فیل شیلر (Phil Schiller) و دن ریچیو (Dan Riccio) به خاطر نزدیک‌شدن به پایان دوره فعالیت خود در اپل، احتمالی کمتری برای داوطلب‌شدن آن‌ها جهت کسب مقام مدیرعامل این شرکت وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید