هدست اپل ویژن پرو ۲ احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ عرضه نمی‌شود - تکفارس 
هدست اپل ویژن پرو ۲ احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ عرضه نمی‌شود - تکفارس 
هدست اپل ویژن پرو ۲ احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ عرضه نمی‌شود - تکفارس 

هدست اپل ویژن پرو ۲ احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ عرضه نمی‌شود

فرشاد مکوندی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:21
اپل ویژن پرو 2

شرکت اپل هنوز راهکاری برای کاهش هزینه هدست خود پیدا نکرده است و احتمالاً این موضوع، باعث تأخیر در عرضه اپل ویژن پرو ۲ تا سال ۲۰۲۶ می‌شود.

در حالی که تقاضا برای اپل ویژن پرو به آرامی در حال کاهش است، با این حال یک گزارش جدید بیان می‌کند که جانشین هدست واقعیت افزوده ۳۴۹۹ دلاری اپل ممکن است در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود. با این حال، قیمت‌گذاری این محصول بسیار بالاست و شرکت اپل باید قبل از عرضه نسل بعدی هدست خود، این مشکل را برطرف کند.

برای کاهش قیمت ویژن پرو، این غول فناوری باید در ابتدا هزینه قطعات خود را کاهش دهد، اما با توجه به اینکه هزینه ساخت هر واحد ویژن پرو اپل ۱۵۴۲ دلار است، راه رسیدن به یک محصول مقرون‌به‌صرفه‌تر که کیفیت بالایی ارائه کند، بسیار سخت است.

گفته می‌شود که شرکت اپل در تلاش است تا هزینه پنل‌های میکرو اولد ۴K هدست واقعیت افزوده خود را کاهش دهد، این پنل‌ها در حال حاضر هزینه‌ای برابر با ۴۵۶ دلار دارند و شرکت اپل در حال ارزیابی دو تأمین‌کننده نمایشگر چینی برای جایگزینی این پنل است. طبق یک گزارش، شرکت اپل می‌تواند با همکاری با تولیدکنندگان پنل‌های چینی SeeYA و BOE، هزینه‌های نمایشگر خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. همچنین این شرکت می‌تواند با استفاده از پردازنده‌های آیفون به جای پردازنده‌های مک، به کاهش هزینه هدست خود کمک کند.

در آخرین نقشه راه ویژن پرو اپل، در حال حاضر نیازی به مدل نسل دوم تا پایان سال ۲۰۲۶ نیست، اگرچه این شرکت در تلاش است تا قبل از آن راهی برای ارائه نسخه ارزان‌تر به بازار بیابد. هرچند شرکت اپل هنوز در مورد اینکه دقیقاً چگونه هزینه هدست خود را کاهش دهد، نگران است.

شرکت اپل در سال جاری نسخه جدیدی از نرم‌افزار ویژن پرو را معرفی می‌کند؛ هرچند احتمالاً نسخه دوم سیستم‌عامل ویژن پرو نمی‌تواند به فروش بیشتر این هدست کمک کند. این هدست در آینده‌ای نزدیک، به ‌صورت جهانی عرضه خواهد شد و اپل آماده می‌شود تا با عرضه‌ی این دستگاه در چین، فروش خود را افزایش دهد.

با این حال، اگر مشکل قیمت‌گذاری این هدست برطرف نشود، فروش این هدست به سختی می‌تواند افزایش پیدا کند. خوشبختانه شرکت اپل می‌تواند با عرضه یک نسخه‌ی ارزان‌تر از هدست خود قبل از عرضه‌ی نسل بعدی این هدست، سهم خود را در این بازار پر سود، افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید