تماشا کنید: ربات انسان‌نمای H1 رکورد سرعت راه رفتن را شکست - تکفارس 
تماشا کنید: ربات انسان‌نمای H1 رکورد سرعت راه رفتن را شکست - تکفارس 
تماشا کنید: ربات انسان‌نمای H1 رکورد سرعت راه رفتن را شکست - تکفارس 

تماشا کنید: ربات انسان‌نمای H1 رکورد سرعت راه رفتن را شکست

فرزاد اسرافیلی
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 15:40
ربات انسان‌نمای H1

ربات انسان‌نمای H1 شرکت یونیتری توانسته است رکورد سرعت راه رفتن ربات‌های انسان‌نما را بشکند.

شرکت یونیتری (Unitree) ویدئویی از ربات انسان‌نمای H1 منتشر کرده است که رکورد جهانی سرعت ربات‌های انسان‌نما را با سرعت ۷.۳ مایل در ساعت (۱۱.۷۴ کیلومتر در ساعت) شکست. این در حالی است که رکورد قبلی ۵.۵ مایل در ساعت (۸.۸۵ کیلومتر در ساعت) بود. موضع جالب این است که این ربات انسان نما قادر به رقصیدن نیز است.

این شرکت تابستان گذشته با انتشار ویدیویی راه رفتن ربات انسان‌نمای همه‌منظوره H1 در خیابان و حفظ تعادل حتی در هنگام لگد خوردن نیز به نمایش گذاشت.

این ربات انسان‌نما دارای حسگر سه بعدی لیدار و یک دوربین عمق سنج است که ربات را قادر می‌سازد به طور مستقل در یک فضا حرکت کند. این ربات انسان نما نزدیک به ۶ فوت قد (حدود ۱۸۳ سانتیمتر)، ۱۰۰ پوند وزن (حدود ۴۵ کیلو) و سرعت راه رفتن معمولی ۳.۴ مایل در ساعت (۵.۴۷ کیلومتر در ساعت) دارد.

ساخت ربات انسان‌نمای H1 بر اساس تجربه شرکت یونیتری در زمینه ربات‌های چهارپا صورت گرفته است. این شرکت تا به حال چندین نوع ربات ساخته است. به عنوان مثال تابستان گذشته از یکی از جدیدترین ربات‌های چهارپای خود به نام Go2 رونمایی کرد و آن را آخرین نمونه از فناوری «هوش مصنوعی امبدد» این شرکت و به‌عنوان «حیوان خانگی آینده» نامید.

Go2 مجهز به لیدار ۴ بعدی است که ناوبری مالتی ترین را فعال کند و به ربات اجازه می‌دهد از پله ها بالا برود، بازی کند، عکس بگیرد و موسیقی پخش کند.

در ماه دسامبر، شرکت چینی هانگژو ربات چهارپا صنعتی B2 را معرفی کرد که به گفته خود، سریع‌ترین ربات چهارپا صنعتی محسوب می‌شود و می‌تواند در حالت ایستاده حداکثر ۲۶۴ پوند (حدود ۱۱۸ کیلوگرم) و در حالت پیاده روی بیش از ۸۸ پوند (حدود ۴۰ کیلوگرم) بار حمل کند و قادر است در محیط‌های مختلف تصاویر را به صورت سه وجهی (ژرفا دریابی) مشاهده کرده و با چالش‌های پیچیده مقابله کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید