ساخت یک بازوی رباتیک نقاش در دانشگاه کارنگی - تکفارس 
ساخت یک بازوی رباتیک نقاش در دانشگاه کارنگی - تکفارس 

ساخت یک بازوی رباتیک نقاش در دانشگاه کارنگی

افشین نوری
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 13:14
ساخت یک بازوی رباتیک نقاش در دانشگاه کارنگی - تکفارس 

محققان دانشگاه کارنگی یک بازوی رباتیک توسعه داده‌اند که امکان نقاشی کردن براساس یک متن، تصویر یا صدا را دارد.

گروه هوش مصنوعی دانشگاه کارنگی  نام این ربات را FRIDA را گذاشته‌اند و با الهام از نام یک هنرند مکزیکی به نام Frida Kahlo نامگذاری شده است. این ربابت برای انجام نقاشی نیاز به یک ورودی ومتنی یا صوتی دارد و در عرض یک ساعت نقاشی موردنظر را آماده خواهد کرد. ‌

برای استفاده از این بازوی رباتیک، کاربران می‌توانند به‌عنوان مثال یک تصویر را در سیستم رایانه‌ای آن آپلود کنند و از ان بواهند که مدل نقاشی آن را برایتان بکشد. اممان وارد کردن صدا نیز وجود دارد و این ربات با الهام از این صدا یا آهنگ اقدام به نقاشی کردن تصویر متناسب با آن خواهد کرد.

البته نباید انتظار نقاشی خرفه‌ای از این ربات داشت چراکه هنوز محققان کارنگی در ابتدای راه خود هستند و قصد دارند این بازوی رباتیک را بهبود ببخشند. بنابراین ما صرفا با یک سیستم رباتیک سروکار داریم نه یک هنرمند ماهر. 

ضمنا الگوریتم‌های بکار رفته در این ربات از نوع چت‌بات ChatGPT و DALL-E 2 نیستند اما مزیت FRIDA در این است که می‌تواند با هر بار نقاشی کردن مهارت‌های خود را بهبود ببخشد. قابلیت دیگر این ربات آن است که می‌تواند برای هر نقاشی از رنگ‌های منحصربه‌فردی استفاده کند، اما نمی‌تواند رنگ‌ها را باهم ترکیب کند.  با این خال، تیم مهندسی کارنگی در حال کار روی این ویژگی هستند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ربات در آینده چه کاربردهایی خواهد داشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید