تیک تاک اطلاعات حساس کاربران را به چین انتقال می دهد - تکفارس 
تیک تاک اطلاعات حساس کاربران را به چین انتقال می دهد - تکفارس 
تیک تاک اطلاعات حساس کاربران را به چین انتقال می دهد - تکفارس 

تیک تاک اطلاعات حساس کاربران را به چین انتقال می دهد

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 11:08
TikTok Notes

تیک تاک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است و نگرانی‌هایی درباره محافظت از اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد و به نظر می‌رسد آپدیت جدید این شرکت نتوانسته این نگرانی‌ها را برطرف کند. 

گاردین گزارش داده است که تیک تاک گفته است از تاریخ ۲ دسامبر کارمندان این شرکت به اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی در برخی کشورها از جمله سوئیس، انگلیس، اروپا و چند کشور دیگر مثل چین دسترسی پیدا خواهند کرد.‌

مدیر ارشد امنیت تیک تاک گفته است که دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران صرفا به خاطر پاره‌ای کنترل‌های امنیتی صورت خواهد پذیرفت و تحت نظارت چندین سازمان انجام خواهد شد؛ بنابراین انجام این پروسه یک کار ضروری است و براساس یک‌سری پروتکل‌ها انجام خواهد شد. 

مطالب مرتبط:

البته هنوز نگرانی‌هایی درباره احتمال انتقال این داده‌ها به چین وجود دارد و سازمان‌های نظارتی گفته‌اند که رفتار تیک تاک را به‌دقت تحت نظر دارند تا  اطلاعات حساس کاربران سایر کشورها را به سرورهای مستقر در چین منتقل نکند. به‌هرحال، تیک تاک و شرکت Bytedance که صاحب آن است هر دو‌ چینی هستند و نگرانی‌هایی درباره آن‌ها وجود دارد. 

مدیر ارشد امنیتی تیک تاک گفته است که آن‌ها همه مراحل جمع‌آوری اطلاعات کاربران را در معرض دید سازمان‌های نظارتی انجام خواهند داد و هیچ پنهانکاری در این زمینه وجود نخواهد داشت، لذا تیم ما همه تلاش خود را خواهد کرد تا امنیت کاربران را حفظ کند. 

تیک تاک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که ۱۳۶ میلیون نفر آن در آمریکا هستند و ۶۷ درصد از موجوانان آمریکایی از آن استفاده می‌کنند. میانگین زمان صرف شده در این اپلیکیشن نیز چیزی حدود ۱۰۰ دقیقه در روز است و میزان پول خرج شدن در این اپلیکیشن توسط کاربران تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است. 

همه این آمار نشان می‌دهند که تیک تاک یکی از مهمترین پلتفرم‌‌های دنیاست و لازم است که این شرکت ملاحظات امنیتی دقیقی را در مورد آن اعمال کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید