خبر بد: گوشی های آیفون ۱۴ از یک مودم ۵G قدیمی در داخل خود استفاده کرده اند - تکفارس 
خبر بد: گوشی های آیفون ۱۴ از یک مودم ۵G قدیمی در داخل خود استفاده کرده اند - تکفارس 
خبر بد: گوشی های آیفون ۱۴ از یک مودم ۵G قدیمی در داخل خود استفاده کرده اند - تکفارس 

خبر بد: گوشی های آیفون ۱۴ از یک مودم ۵G قدیمی در داخل خود استفاده کرده اند

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - 10:25
آیفون ۱۴

کوالکام‌ اخیرا از جدیدترین مودم ۵G خود به نام اسنپدراگون X70 5G برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد و انتظار می‌رفت که اپل در داخل گوشی‌های جدید سری آیفون ۱۴ از این مودم سریع استفاده کند. اما ظاهرا اپل از این مودم پیشرفته که مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارد استفاده نکرده است. 

برای اثبات این موضوع، یک کانال یوتیوبی معروف به نام WekiHome با انتشار ویدیویی نشان داده است که اپل از مودم اسنپدراگون X65 5G در داهل هر چهار مدل سری آیفون ۱۴ استفاده کرده است و از این بابت هیچ‌ تفاوتی با مدل‌های سال گذشته سری آیفون ۳ ندارند. بنابراین امسال علیرغم تبلیغات اپل، هیچ تفاوتی بین مدل‌های پرو و غیرپرو آیفون ۱۴ از بابت سرعت اتصال به شبکه ۵G وجود نخواهد داست. 

دلیل اینکه اپل از مودم اسنپدراگون X70 5G در داخل آیفون‌های جدید خود استفاده نکرده است احتمالا به‌خاطر آماده نبودن کامل آن بوده است. ضمن اینکه حتی اگر این مودم به‌طور کامل آماده بود، استفاده از آن می‌توانست باعث افزایش قیمت مدل‌های آیفون ۱۴ بشود. 

البته به نظر می‌رسد تفاوت چندانی بین مودم‌های اسنپدراگون X70 و X65 وجود ندارد هر دوی آن‌ها از شبکه mmWave 5G با حذاکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و شاید تنها تفاوت آن‌ها این باشد که X70 مصرف انرژی پایین‌تری دارد. 

با این حال، اپل ادعا کرده است که تراشه A16 با پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5 باعث کاهش مصزف انرژی و افزایش شارژدهی باتری مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو ‌مکس خواهد شد و کاربران نباید از بابت زود تمام شدن باتری این گوشی‌ها نگرانی داشته باشند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید