آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۴۰ گرم وزن لقب آیفون آجری را گرفت - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۴۰ گرم وزن لقب آیفون آجری را گرفت - تکفارس 

آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۴۰ گرم وزن لقب آیفون آجری را گرفت

افشین نوری
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 09:17
آیفون 14 پرو مکس

اپل به تازگی از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد. مدل‌‌‌های پرو این سری ارتقاهای خوبی نسبت به دو مدل غیرپرو دارند و به جای طراحی ناچ از بریدگی هول پانچ بهره برده‌اند و دوربین اصلی آن‌ها یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی و تراشه آ‌ن‌ها از نوع پیشرفته A16 است. 

با این حال، استفاده از همه این قابلیت‌ها باعث شده تا ضخامت و وزن مدل‌های پرو آیفون ۱۴ افزایش چشمگیری داشته باشد، بطوریکه آیفون ۱۴ پرو مکس با داشتن وزن ۲۴۰ گرم تبدیل به سنگین‌ترین آیفون تاریخ اپل شده است. 

البته این وزن بالا فقط متعلق به خود گوشی است و اگر وزن کیس محافظ آن را نیز در نظر بگیریم به وزن سنگین‌تری خواهیم رسید که این موضوع ممکن است برای خیلی‌ها آزاردهنده باشد. 

همین موضوع باعث شده تا ‌خیلی‌ها اپل را  سرزنش کنند و بگویند که آیفون ۱۴ پرو مکس یک گوشی آجری است و معنای خود را به‌عنوان یک گوشی موبایل از دست داده است. با این حال، برخی از کاربران معتقدند که آن‌ها در ازای این وزن زیاد به یک گوشی قدرتمند با امکانات پیشرفته دسترسی دارند و نمی‌توان از این واقعیت‌ها چشم‌پوشی کرد. 

در حال حاضر، مشتریان می‌توانند گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌مکس را در چهار رنگ مختلف و چهار حافظه مختلف پیش‌سفارش کنند و عرضه آن‌ها نیز از فردا شروع خواهد شد. قیمت پایه آیفون ۱۴ پرو برابر با ۹۹۹ دلار و قیمت پایه آیفون ۱۴ پرو مکس برابر با ۱۰۹۹ دلار است.

نظر شما درباره وزن زیاد آیفون ۱۴ پرو مکس چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.