کوالکام رکورد سرعت دانلود ۵G را شکست - تکفارس 
کوالکام رکورد سرعت دانلود ۵G را شکست - تکفارس 
کوالکام رکورد سرعت دانلود ۵G را شکست - تکفارس 

کوالکام رکورد سرعت دانلود ۵G را شکست

افشین نوری
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 11:05
کوالکام

کوالکام اعلام کرد که موفق شده با استفاده از طیف فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز ۵G، رکورد سرعت دانلود را برای شبکه ۵G بشکند.

رکورد جدید، سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه را به ثبت رسانده است، این در حالیست که سرعت شبکه ۵G در باند میانی یا باند C 350 تا ۴۵۰ مگابیت در ثانیه است. کوالکام این رکورد را با بهره‌گیری از مودم-اسنپدراگون X75 RF 5G خود که اوایل امسال معرفی شد ثبت کند. این مودم قرار است در اواخر سال جاری میلادی در گوشی‌های ۵G استفاده شود.

کوالکام این رکورد را با استفاده از امواج طیف ۳۰۰ مگاهرتز و با بهره‌گیری از شبکه ۵G مستقل (SA) به ثبت رسانده است. بسیاری از شبکه‌های ۵G روی خطوط LTE ساخته شده‌اند تا به اپراتورها اجازه می‌دهد تا به اتصال ۵G را خیلی سریع برای مشترکین خود ارائه کنند. اما شبکه‌های مستقل SA ظرفیت ۵G بیشتری دارند و به همین‌خاطر دارای سرعت دانلود سریع‌تری هستند.

البته کوالکام از روش‌های دیگری مثل ۱۰۲۴ QAM به جای ۲۵۶ QAM استفاده کرده است که باعث ارسال داده‌های بیشتری در هر انتقال شده است. سامسونگ توانسته بود در گوشی گلکسی S23 اولترا با استفاده از مودم ۵G اسنپدراگون X70 کوالکام به سرعت دانلود ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه دست یابد.

مدیر محصولات کوالکام گفته است که «مودم اسنپدراگون X75 RF 5G هوشمندترین مودم بی‌سیمی است که تا به امروز ساخته شده است. ما مشتاقانه علاقمند به همکاری با شرکت‌های فناوری هستیم تا بهترین تجربه اتصال را ارائه کنیم.»

طبق یک گزارش جدید، اپل امسال در همه مدل‌های آیفون ۱۵ از مودم ۵G کوالکام به جای مودم اختصاصی خودش استفاده خواهد کرد. 

به نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته مودم اختصاصی خودش را توسعه دهد و تا چند سال دیگر وابسته به کوالکام خواهد بود‌ مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گفته است که همه مدل‌های آیفون ۱۵ مجهز به مودم ۵G کوالکام خواهند شد و بعید است که اپل تا آن موقع کاری از دستش بربیاید. اپل و کوالکام از سال ۲۰۱۹ یک قرارداد همکاری شش ساله امضا کرده‌اند و تاکنون پابرجا بوده است و احتمالا تا سال آخر نیز ادامه خواهد یافت. 

مودم اسنپدراگون X75 5G در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید