TSMC ظاهراً فناوری بهینه‌تر N3E را به جای پروسه N3 توسعه خواهد داد - تکفارس 
TSMC ظاهراً فناوری بهینه‌تر N3E را به جای پروسه N3 توسعه خواهد داد - تکفارس 

TSMC ظاهراً فناوری بهینه‌تر N3E را به جای پروسه N3 توسعه خواهد داد

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۱ - 09:51
TSMC

ظاهرا TSMC قصد دارد به جای معرفی پروسه ۳ نانومتری N3، به سراغ پروسه بهینه‌تر N3E برود و از آن در ساخت تراشه A17 اپل استفاده کند. به نظر می‌رسد TSMC فناوری N3E را در نیمه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد.

چندین منبع گفته‌اند که TSMC ظاهرا با پروسه N3 به مشکل برخورده است و در حالیکه انتطار می‌رفت این فناوری را در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ معرفی کند هنوز خبری از آن نیست. حالا طبق اطلاعاتی که وب‌سایت ShrimpApplePro  منتشر کرده است، این فناوری ممکن است هرگز معرفی نشود و TSMC به جای آن یک پروسه بهینه‌تر به نام N3E ارائه کند‌.

اپل به عنوان یکی از مهمترین مشتریان TSMC احتمالا در ساخته تراشه‌های آینده خود از این فناوری استفاده خو‌اهد کرد. یکی از این تراشه، A17 بایونیک است که در داخل سری آیفون ۱۵ استفاده خواهد بود. تراشه M2 پرو هم ممکن است از این فناوری استفاده کند، اما به‌تازگی یک گزارش ادعا کرده است که این پردازنده با استفاده از فناوری ۵ نانومتری N5P ساخته خواهد شد. البته گفته می‌شود پروسه ۳ نانومتری TSMC احتمالا تا نیمه دوم ۲۰۲۳ وارد مرحله تولید انبوه نخواهد شد و شاید آن را تا سال ۲۰۲۴ نبینیم.‌

بد نیست بدانید که شرکت کوالکام نیز قصد دارد تا چند ماه دیگر از نسل بعدی تراشه اسنپدراگون خود به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کند و گفته می‌شود این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد، اما شاید مدیاتک بتواند در تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ خود از فناوری ۳ نانومتری N3E استفاده کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم صنعت تراشه گوشی‌های هوشمند به کدام سمت و سو می‌رود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.