تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ کوالکام به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ کوالکام به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ کوالکام به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ کوالکام به‌زودی از راه می‌رسد

فرزاد اسرافیلی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 21:12
اسنپدراگون 8s نسل 3

شرکت کوالکام (Qualcomm) تاریخ عرضه‌ی پردازنده‌ بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸s نسل ۳ را برای گوشی‌های هوشمند اعلام کرده است.

کوالکام که شرکتی پیشرو در تولید تراشه‌ها در جهان است با انتشار تیزری در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) از راه‌اندازی پرچم‌دار بعدی پردازنده‌های اسنپدراگون خود در تاریخ ۲۸ اسفند خبر داد.

با توجه به شایعات اخیر، به نظر می‌رسد این شرکت در حال آماده شدن برای معرفی اسنپدراگون ۸s نسل ۳ می‌باشد. ماه گذشته اطلاعاتی در مورد این پردازنده به بیرون درز کرده بود. اگر این پردازنده درست باشد، به رتبه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در صدر فهرست تراشه اسنپدراگون کوالکام خواهد پیوست.

اسنپدراگون 8s نسل 3

نامگذاری اسنپدراگون ۸s نسل ۳ نشان می‌دهد که این پردازنده پایین‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار خواهد گرفت.

افشای اطلاعات در ماه گذشته نشان داد که پردازنده جدید احتمالا مجهز به تک هسته اصلی Cortex-X4 با سرعت کلاک ۳.۰۱ گیگاهرتز، چهار هسته قدرتمند Cortex-A720 با سرعت کلاک ۲.۶۱ گیگاهرتز و سه هسته کم مصرف Cortex-A520 با سرعت کلاک ۱.۸۴ گیگاهرتز خواهد بود. این پردازنده ممکن است دارای گرافیک آدرنو ۷۳۵ نیز باشد.

علاوه بر این، اگر ترجمه انگلیسی پست ویبو صحیح باشد، می‌توان به اشاره کوالکام به استفاده از هوش مصنوعی برای تراشه نسل بعدی‌اش پی برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید