تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد

افشین نوری
۲ فروردین ۱۴۰۳ - 18:37
اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳

کوالکام امروز از تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی کرد. این تراشه دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نسخه ارتقایافته اسنپدراگون ۷ نسل ۳ است که قبلا معرفی شده بود و با فرایند ۴ نانومتری ساخته شده است.

این پردازنده دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، چهار هسته A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و سه هسته A520 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز است.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ در بخش CPU حدود ۱۵ درصد و در بخش GPU حدود ۴۵ درصد بهبود عملکرد نسبت به نسل قبلی خود پیدا کرده است و همچنین ۵ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

این پردازنده دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی است و مدل‌های زبانی مختلفی مانند Llama 2 و جمنای نانو پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ قادر به پشتیبانی از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 است و به نظر می رسد وان پلاس آیس ۳V اولین گوشی مجهز به آن خواهد بود.

کوالکام همچنبن به‌تازگی تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ را معرفی کرد که از یک هسته اصلی Cortex-X4، چهار هسته Cortex-A720 و سه هسته Cortex-A520 استفاده می‌کند.

اسنپدراگون ۸s نسل ۳ نیز از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند که شامل اجرای مدل‌های زبانی بزرگ می‌شود. این تراشه همچنین از مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی پشتیبانی می‌کند.

تفاوت مهمی که بین اسنپدراگون ۸s نسل ۳ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود دارد این است که به جای معماری ۱+۵+۲ از چینش ۱+۴+۳ استفاده شده است. البته فرایند ساخت همچنان ۴ نانومتری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید