چین به ثبت رکورد ۲ میلیون ایستگاه ۵G در سراسر این کشور نزدیک شد - تکفارس 
چین به ثبت رکورد ۲ میلیون ایستگاه ۵G در سراسر این کشور نزدیک شد - تکفارس 
چین به ثبت رکورد ۲ میلیون ایستگاه ۵G در سراسر این کشور نزدیک شد - تکفارس 

چین به ثبت رکورد ۲ میلیون ایستگاه ۵G در سراسر این کشور نزدیک شد

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 21:23
اینترنت نسل پنجم - 5G

در حالیکه فناوری ۵G هنوز در ابتدا راه خود است کشور چین توانسته در این زمینه قدم‌های بزرگی بردارد و در عرض ۳ سال به یکی از پیشتازان این فناوری تبدیل بشود.

در حال حاضر چندین اپراتور چینی مثل China Mobile و China Unicom در حال سرویس‌دهی به سهروندان این کشور هستند و اخیرا وزیر ارتباطات چین اعلام کرده است که مجموع ایستگاه‌های ۵G این کشور به ۱.۹۶۸ میلیون عدد رسیده است و کماکان توسعه این ایستگاه‌ها در بیش از ۳۰۰ شهر این کشور ادامه دارد. 

 شرکت China Mobile به‌عنوان بزرگترین اپراتور دنیا از نظر تعداد مشترکین، تاکنون ۸.۷ میلیارد دلار در بخش ۵G سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت اعلام کرده است که حدود ۱ میلیون ایستگاه ۵G را در شهرهای مختلف چین نصب کرده است.  این ایستگاه‌ها در باند ۷۰ مگاهرتز فعال هستند و تاکنون توانسته‌اند ۱۲۴ میلیون کاربر جدید را در نیمه نخست ۲۰۲۲ به شبکه ۵G وصل کنند. 

به عقیده کارشناسان اینترنت، هرچه تعداد ایستکاه‌های ۵G بیشتر باشند فاصله ارتباطات کمتر خواهد شد و در نتیجه انرژی کمتری برای انتقال دیتا لازم خواهد بود‌. این موضوع در نهایت می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود‌.

البته همه این ایستگاه‌ها ۵G چین براساس استانداردهای داخلی این کشور طراحی و ساخته شده‌اند و فرکانس انتقال آن‌ها ۴۰ میکرووات بر سانتی‌متر مربع است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم فرکانس انتقال یک سشوار معمولی در حد ۱۰۰ میکرووات بر سانتی‌متر مربع است که این موضوع نشان می‌دهد ایستگاه‌های ۵G چین کاملا بی‌خطر هستند‌.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید