وزارت ارتباطات چین: ۸۰ درصد کاربران شبکه ۵G دنیا در چین هستند - تکفارس 
وزارت ارتباطات چین: ۸۰ درصد کاربران شبکه ۵G دنیا در چین هستند - تکفارس 

وزارت ارتباطات چین: ۸۰ درصد کاربران شبکه ۵G دنیا در چین هستند

افشین نوری
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 17:16
چین 5G

به‌گفته وزارت ارتباطات چین، این کشور در حال حاضر بیش از ۱.۱۵ میلیون ایستگاه ۵G دارد که چیزی حدود ۷۰ درصد از کل ایستکاه‌های ۵G موجود در دنیاست‌. چین همچنین جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در زمینه فناوری ۵G است.

با توجه به تجاری‌سازی شبکه ۵G در چین، تعداد کاربران این فناوری روزبه‌روز در حال افزایش است و هم‌اکنون اکثر گوشی‌های عرضه شده در این کشور از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند.

به‌گفته ژی کان، مدیر واحد توسعه ارتباطات وزارت ارتباطات چین، در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد شهرهای بزرگ این کشور و حدود ۴۰ درصد شهرهای کوچک آن از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند؛ بطوریکه تعداد کاربران این شبکه در چین هم‌اکنون از مرز ۴۵۰ میلیون نفر گذشته است. این تعداد کاربر چیزی حدود ۸۰ درصد کل کاربران شبکه ۵G در سراسر دنیاست.

مطالب مرتبط:

در طول سال‌های اخیر، بیش از ۱۰ هزار کاربرد نوآورانه برای فناوری ۵G در کشور چین به ثبت رسیده است که حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی، حمل‌ونقل، آموزش و سایر صنایع را در بر گرفته‌اند.

گوشی های هوشمند

چین قصد دارد در آینده نزدیک به‌ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲۶ ایستگاه ۵G دایر کند تا بتواند همه شهرها و روستاهای خودش را پوشش بدهد. از طرفی، طبق جدیدترین گزارش موسسه Strategy Analytics حدود ۸۰ درصد از گوشی‌های عرضه شده در چین از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند که بسیار فراتر از حد انتظار است.

موسسه Strategy Analytics معتقد است که دلیل موفقیت گوشی‌های ۵G در چین، اهتمام دولتمردان چینی نسبت به گسترش این فنلوری در سراسر کشور بوده و اپراتورها نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده‌اند.

در حال حاضر، شرکت‌های اوپو و ویوو سردمداران بازار گوشی‌های ۵G در چین هستند و شیائومی و اپل نیز سهم مهمی از این بازار دارند. به‌گفته Strategy Analytics تمایل شرکت‌های بزرگ چینی به سمت عرضه گوشی ۵G باعث شده تا شرکت‌های کوچکتر با کمبود تراشه ۵G روبه‌رو شوند.

در هر حال، چین یکی از پیشتازان فناوری ۵G در دنیاست و با گذشت زمان شاهد گسترش روزافزون این تکنولوژی در این کشور پهناور خواهیم بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید