یک موفقیت دیگر برای چین؛ پوشش شبکه ۵G در همه شهرهای این کشور - تکفارس 
یک موفقیت دیگر برای چین؛ پوشش شبکه ۵G در همه شهرهای این کشور - تکفارس 

یک موفقیت دیگر برای چین؛ پوشش شبکه ۵G در همه شهرهای این کشور

افشین نوری
۲۵ دی ۱۴۰۰ - 11:22
فناوری 5G

امروز وزارت ارتباطات چین جدیدترین گزارش خود از وضعیت توسعه فناوری ۵G در این کشور را منتشر کرد. طبق این گزارش، عرضه گوشی‌های ۵G در چین در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۳.۵ درصدی نسبت به سال گذشته از مرز ۲۶۶ میلیون دستگاه گذشته است. این رشد در مقایسه با میانگین جهانی ۴۰.۷ درصد، واقعا عدد قابل‌توجهی است و نشان می‌دهد که چین چقدر در این زمینه پیشرفت کرده است.

در بخش زیرساخت‌‌های ۵G نیز چین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و تا الان ۱.۳۹۶ میلیون ایستگاه ۵G در سراسر این کشور احداث شده است. این تعداد ایستگاه، چیزی حدود ۷۰ درصد از کل ایستکاه‌های ۵G دنیا را شامل می‌شود که باعث شده چین تبدیل به پیشرفته‌ترین کشور دنیا در این زمینه شود.

شبکه اینترنت 5G

چین با این تعداد ایستگاه ۵G توانسته‌ است تقریبا تا ۹۷ درصد مناطق شهری و تا ۵۰ درصد مناطق روستای خود را پوشش بدهد. ضمنا تعداد شبکه‌های خصوصی مجازی ۵G این کشور به عدد ۲۳۰۰ رسیده است که در نوع خود جالب‌توجه است.

مطالب مرتبط:

از طرفی، تعداد کاربران شبکه ۵G چین از مرز ۴۹۷ میلیون نفر گذشته است که این تعداد حدود ۳۰ درصد از کل کاربران شبکه موبایلی این کشور است و ۲۹۸ میلیون نفر نسبت به سال گذشته رشد داشته است. با این آمار، حدود ۸۰ درصد از کاربران ۵G دنیا در چین زندگی می‌کنند.

چین قصد دارد همچنان به توسعه شبکه ‌ ۵G خود ادامه بدهد و دامنه کاربرد آن را به بخش‌های دیگری نیز گسترش بدهد. این اقدامات باعث خواهد شد تا چین سریع‌تر از سایر کشورها دست به توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه ۵G بزند و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید