چین استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد - تکفارس 
چین استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد - تکفارس 
چین استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد - تکفارس 

چین استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 10:57
چین استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد - تکفارس 

طبق یک گرارش جدید، کارمندان مراکز دولتی چین مجاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند خارجی از جمله آیفون نیستند. با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین، مقامات چینی می خواهند وابستگی خود را به فناوری‌های خارجی کاهش دهند تا از این طریق به امنیت سایبری خود و کاهش درزاطلاعات حساس‌شان کمک کنند.

پس از ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون در مراکز دولتی چین سهام اپل ۳.۶ درصد کاهش یافت. طبق بخش‌نامه جدید، کارمندان چینی دیگر نمی‌توانند از آیفون‌ها در گروه‌های چت یا جلسات استفاده کنند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، انتشاز خبر این ممنوعیت ضربه بزرگی به اپل زده است و سهام این شرکت ۳.۶ درصد کاهش یافته است. همانطور که می‌دانید چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است که تقریبا یک پنجم از کل درآمد اپل را تشکیل می دهد.

به نظر می‌رسد این تصمیم دولت چین در واکنش به اعمال تحریم‌های تجاری علیه هواوی و ZTE و همچنین ممنوعیت تیک تاک در ایالت‌های آمریکا گرفته می‌شود. از طرف دیگر، شرکت‌های آمریکایی مانند انویدیا و AMD نمی توانند تراشه‌های هوش مصنوعی خود را به چین و روسیه بفروشند.

تام فورته، تحلیلگر DA Davidson گفته است که اپل برای مصمون ماندن از اقدامات چین در تلاش برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود است. این شرکت سعی دارد تا بخشی از تولیدات خود را از چین به ویتنام و هند منتقل کند. البته این کار ممکن است سال‌ها طول بکشد.

چین قصد دارد کنترل بیشتری بر صادرات فلزاتی که در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی کاربرد دارند اعمال کند. وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این کنترل‌ها به منظور حفاظت از امنیت ملی این کشور انجام می‌شود و صادرات برخی محصولات مرتبط با گالیوم و ژرمانیوم نیاز به تائید دولت چین خواهد داشت.

این کنترل‌ها قرار است از اول آگوست امسال اعمال شوند و شامل هشت محصول مرتبط با گالیم می‌شوند که عبارتند از: آنتی‌مونید گالیم، آرسنید گالیم، فلز گالیم، نیترید گالیم، اکسید گالیوم، فسفید گالیم، سلنید گالیم و آرسنید ایندیم گالیم. شش محصول مرتبط با ژرمانیوم نیز جزو این کنترل‌ها می‌شوند که عبارتند از: دی اکسید ژرمانیوم، محیط رشد ژرمانیوم، شمش ژرمانیوم، فلز ژرمانیوم، تتراکلرید ژرمانیوم و فسفید روی ژرمانیوم.

گالیم به عنوان یک ماده فلزی عمدتا در صنایع الکترونیکی و نیمه رساناها کاربرد دارد و در ساخت LED هم از آن استفاده می‌شود. ژرمانیوم نیز در پروسه ساخت نیمه رساناها در کنار سیستم‌های الکترونیکی حالت جامد و فیبر نوری استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید