چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟ - تکفارس 
چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟ - تکفارس 
چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟ - تکفارس 

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

فرشاد مکوندی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 17:38
آیفون ارزان قیمت

در حالی که شرکت اپل با کاهش فروش آیفون در بازار چین مواجه شده است، ساخت و عرضه یک آیفون ارزان قیمت می‌تواند به رشد فروش این شرکت و جذب کاربران جدید کمک کند.

با وجود رشد گسترده بازار موبایل در طول فصل اول سال ۲۰۲۴، اپل شاهد کاهش سهم بازار خود توسط برندهای دیگر بود. چشم‌انداز ادامه‌ی سال ۲۰۲۴ برای این شرکت چندان روشن به نظر نمی‌رسد، زیرا پیش‌بینی می‌شود که شرکت اپل، شاهد کاهش بیشتر فروش خود در یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان یعنی بازار کشور چین باشد. در همین حال انتظار می‌رود گوشی‌های اندروید با سرعتی دو برابر بیشتر از گوشی‌های iOS رشد کنند. یکی از افشاگران داخلی اپل معتقد است که این شرکت باید یک آیفون با قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار عرضه کند تا بتواند اوضاع را تغییر دهد.

گوشی آیفون بزرگترین محصول پول‌ساز شرکت اپل است و بازار چین، دومین بازار بزرگ این غول کوپرتینویی است. لازم است تا این شرکت از شیوه‌های جدیدی برای جذب خریداران استفاده کند و دارندگان فعلی محصولات اپل را ترقیب کند تا گوشی خود را سریع‌تر ارتقا دهند. با توجه به اینکه شرکت اپل تلاش زیادی برای ایجاد تمایز بین نسل‌های مختلف گوشی آیفون انجام نمی‌دهد، خریداران دلایل زیادی برای ارتقای گوشی خود ندارند.

برای مدتی، درآمد حاصل از سرویس‌ها و لوازم جانبی می‌توانست کاهش فروش آیفون را جبران کند، اما این استراتژی در حال حاضر به سختی می‌تواند به جبران این کاهش فروش کمک کند.

آیفون ارزان قیمت

مارک گورمن، روزنامه‌نگار رسانه بلومبرگ، فکر می‌کند که شرکت اپل برای نفوذ به بازارهای در حال توسعه نیاز به ساخت یک آیفون ارزان قیمت دارد. شایعه شده است که این شرکت بر روی مدل جدیدی از آیفون SE کار می کند، اما احتمالاً قیمت آن در حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود. مصرف‌کنندگان در بازارهای نوظهور، احتمالاً گوشی اپل را کنار گذاشته و یکی از گوشی‌های ۱۵۰ دلاری شرکت‌های چینی که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و دوربین‌های بیشتری دارند را انتخاب می‌کنند.

گورمن فکر می‌کند که شرکت اپل باید یک گوشی با قیمت حدودا ۲۵۰ دلار بسازد و در آن از قطعات ارزان‌تری مانند صفحه‌نمایش LCD و بدنه پلاستیکی استفاده کند. چنین محصولی نیازمند تغییر در استراتژی‌های شرکت اپل است، زیرا این شرکت در حال حاضر بر روی حاشیه سود بالا و محصولات بالا‌رده متمرکز است.

در گذشته استیو جابز درباره‌ی محصولات اپل گفت: “ما محصولات بی‌کیفیت و بد عرضه نمی کنیم” و شرکت اپل همچنان به این فلسفه پایبند است و تنها بر روی محصولات ممتاز متمرکز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید