قابلیت‌های هوش مصنوعی به مرورگر سافاری اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت‌های هوش مصنوعی به مرورگر سافاری اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت‌های هوش مصنوعی به مرورگر سافاری اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت‌های هوش مصنوعی به مرورگر سافاری اضافه می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:36
قابلیت‌های هوش مصنوعی سافاری

به گزارش خبرگزاری‌ها، اپل در نظر دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای تجربه بهتر وب گردی و کاربری به مرورگر سافاری iOS 18 اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری AppleInsider سافاری به یک سری قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبودهای رابط کاربری در iOS 18 مجهز خواهد شد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به قابلیت «Intelligent Search» (جستجوی هوشمند)، «Web Eraser» (پا‌ک‌کن وب) اشاره کرد.

ابزار دستیار مرورگر جستجوی هوشمند از فناوری هوش مصنوعی اپل برای شناسایی موضوعات و عبارات کلیدی در صفحات وب برای ارائه خلاصه‌ مطالب استفاده می‌کند.

با استفاده از ابزار پاک کن وب می‌توان بخش‌های ناخواسته صفحات وب را به راحتی حذف کرد. با این ابزار بخش‌ها به صورت دائمی پاک می‌شود، مگر اینکه تغییرات برگردانده شوند.

همچنین منوی جدیدی با دسترسی سریع به نوار آدرس اضافه می‌شود که ابزارهای صفحه را ادغام کرده و برخی از عملکردهایی را که در حال حاضر در قسمت Share Sheet قرار دارند، در کنار ابزارهای جدید قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها برای نسخه‌های iPadOS و macOS سافاری بعدا منتشر شوند. ظاهراً این قابلیت‌های جدید در کنار بیلدهای داخلی iOS 18 و macOS 15 در حال حاضر در مرحله ارزیابی قرار دارند و از آن‌ها در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن رونمایی خواهد شد. در اوایل ماه جاری، کدهای پشتیبان سرورهای اپل تایید کردند دستیار مرورگر سافاری جدید در دست ساخت است.

بنا به گزارشات ظاهراً اپل در نظر دارد نسخه قدرتمندتر Visual Look Up را در آینده برای کاربران عرضه کند. هدف از از عرضه آن دسترسی کاربران به اطلاعات محصول با مرور تصاویر آن‌ها می‌باشد. این قابلیت احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

هفته گذشته، مارک گرمن، مدیر بلومبرگ، اعلام کرد iOS 18 قصد دارد بسیاری از برنامه‌های داخلی اپل، از جمله Notes، Mail، Photos و Fitness را بازنگری اساسی کند. از قابلیت‌های هوش مصنوعی سافاری و سیستم‌عامل‌های نسل بعدی اپل در جریان رویداد WWDC اپل در ۱۰ ژوئن رونمایی خواهند شد و به‌روزرسانی‌ها به طور گسترده در پاییز منتشر می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید