هرگز دو عدد ۳۵ و ۹۵ را برای سلامت باتری آیفون فراموش نکنید - تکفارس 
هرگز دو عدد ۳۵ و ۹۵ را برای سلامت باتری آیفون فراموش نکنید - تکفارس 
هرگز دو عدد ۳۵ و ۹۵ را برای سلامت باتری آیفون فراموش نکنید - تکفارس 

هرگز دو عدد ۳۵ و ۹۵ را برای سلامت باتری آیفون فراموش نکنید

فرزاد اسرافیلی
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - 09:45
سلامت باتری آیفون

برای جلوگیری از آسیب دیدن سلامت باتری آیفون خود دو عدد ۳۵ و ۹۵ را به یاد داشته باشند. عدد ۳۵ همان حداکثر درجه سانتیگراد و عدد ۹۵ حداکثر درجه فارنهایت برای سالم ماندن گوشی‌های آیفون است.

دمای محیط برای سالم ماندن باتری گوشی‌ها اهمیت بسزایی دارد. اگر آیفون شما خیلی گرم یا خیلی سرد شود عملکرد آن ممکن است به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

با داغ شدن بیش از حد آیفون باتری آن آسیب دائمی می‌بیند. همین موضوع علاوه بر آیفون یا اندروید در مورد سایر دستگاه‌ها نیز صدق می‌کند. به همین دلیل است که نگهداری وسایل الکترونیکی در دمای منظم اهمیت فراوانی دارد.

اپل در وب سایت خود توصیه‌هایی برای کاربران آیفون دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

از دستگاه‌های iOS و iPadOS در دمای محیط بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد (۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت) استفاده کنید. دمای پایین یا بالاتر ممکن است منجر به تغییر رفتار دستگاه شما برای تنظیم دمای خود شود.

استفاده از دستگاه iOS یا iPadOS در دمای بسیار گرم می‌تواند طول عمر باتری را برای همیشه کوتاه کند. ازینرو اگر در دمای زیر ۳۲ درجه یا بالاتر از ۹۵ درجه فارنهایت قرار گرفتید، باید حواستان به گوشی خود باشد. در صورتی که هوا سرد باشد، آیفون را در جیب خود قرار دهید یا اگر هوا گرم باشد آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

اپل همچنین توصیه می‌کند تلفن خود را داخل خودروی داغ نگه ندارید. به گفته اپل باید دستگاه خود را در دمای بین -۲۰ درجه و ۴۵ درجه سانتیگراد (۴- تا ۱۱۳ درجه فارنهایت) نگهداری شود. اپل هشدار می‌دهد دستگاه خود را در ماشین خود رها نکنید، زیرا دمای خودروهای پارک شده می‌تواند از این محدوده فراتر رود.

دستگاه‌های اپل مانند آیفون و آی پد اجزایی دارند که به خنک شدن آنها کمک می‌کند. این قابلیت مخصوصا زمانی که باتری شما به سرعت در هنگام گرم شدن بیش از حد خالی می‌شود، کمک شایانی می‌کند.

دستگاه‌های iOS و iPadOS دارای محافظ‌های داخلی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد هستند. بنا به اعلام اپل اگر دمای داخلی دستگاه از محدوده عملکرد عادی فراتر رود، دستگاه شما با تنظیم دمای آن از اجزای داخلی محافظت می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید