اپل واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد - تکفارس 
اپل واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد - تکفارس 
اپل واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد - تکفارس 

اپل واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

افشین نوری
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:15
حذف واتساپ از اپ استور چین

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اپلیکیشن‌های واتساپ، تلگرام و تردز را از اپ استور چین حذف کرده است. به گفته اپل، این کار به دستور دولت چین انجام شده است.

طبق بیانیه اپل، اداره فضای مجازی چین از این شرکت درخواست کرده تا اپلیکیشن‌های واتساپ، تلگرام و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. اپل در بیانیه خود گفته: «ما باید طبق قوانین کشورهایی که در آن‌ها فعال هستیم عمل کنیم، هرچند که مخالف آن باشیم».

متا هنوز اظهارنظری درباره حذف اپلیکیشن‌هایش از اپ استور چین نکرده است و تلگرام نیز فعلا واکنشی نشان نداده است.

گفته می‌شود دستور دولت چین برای حذف اپلیکیشن‌های مذکور احتمالا طبق قانونی است که اواخر سال ۲۰۲۳ در این کشور تصویب شده و همه برنامه‌ها برای فعالیت در چین باید رجیستر کنند. این قانون از اول آوریل امسال اجرایی شده است.

اپل قبلا نیز مجبور شده بود برخی برنامه‌ها را از اپ استور چین حذف کند. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن خبری نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ و اپلیکیشن‌های شبیه به ChatGPT در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد.

شرکت مایکروسافت نیز به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که چین سعی دارد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در انتخابات سال جاری آمریکا، کره جنوبی و هند دخالت کند.

به گفته مایکروسافت، چین قصد دارد از طریق محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در انتخابات بزرگ ایالات متحده، کره جنوبی و هند که در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد تاثیر بگذارد. این اتهام پس از آن صورت گرفت که چین به صورت آزمایشی با حمله سایبری در انتخابات تایوان تاثیر گذاشت.

به گزارش تیم تحلیلی مایکروسافت چین به صورت حداقلی به نحوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد که به نفع موقعیت خود در این انتخابات باشد.

این شرکت هشدار می‌دهد که اگرچه تاثیر چنین محتوایی در حال حاضر کم است، اما سوابق و تجربه‌های روز افزون چین در ایجاد میم‌ها، ویدئوها و صداهای جعلی می‌تواند در آینده تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

گزارش مایکروسافت در حالی منتشر شده است که دولت‌های ایالات متحده و بریتانیا هکرهای چینی را متهم به حملات سایبری طولانی مدت علیه سیاستمداران، روزنامه نگاران و مشاغل کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید