۸ ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون - تکفارس 
۸ ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون - تکفارس 
۸ ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون - تکفارس 

۸ ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون

فرزاد اسرافیلی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:36
افزایش عمر باتری آیفون

یکی از مشکلات گوشی‌های آیفون کاهش عمر باتری به مرور زمان می‌باشد، به همین‌خاطر قصد داریم در این مقاله ۸ روش برای افزایش عمر باتری آیفون به شما آموزش دهیم.

هیچ کدام از ما دوست نداریم مدام شاهد تمام شدن باتری گوشی باشیم. شارژدهی طولانی باتری گوشی جزو اصول ضروری آن است. هر چه آیفون قدیمی‌تر شود، باتری آن آسیب می‌بیند و عمر آن کوتاه‌تر می‌شود. اگر احساس می‌کنید باتری آیفون شما مانند گذشته دوام نمی‌آورد، حتما به نکات زیر توجه کنید. روش‌هایی که در این مقاله اشاره شده است آسیب‌های باتری را برطرف نمی کنند، بلکه کمک می‌کند با هر بار شارژ حداکثر استفاده را از گوشی خود ببرید.

۸ روش برای افزایش عمر باتری آیفون

قابلیت Background Refresh را خاموش کنید

با هر بار باز کردن برنامه‌های آیفون، آن‌ها معمولاً به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. اگرچه به‌روزرسانی کار مفیدی است، اما دائماً باتری شما را تخلیه می‌کند. هر چه گوشی شما برنامه‌های بیشتری داشته باشد، به همان میزان مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین می‌توانید به صورت دستی قابلیت به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه را خاموش کنید و هر بار خواستید دوباره روشن کنید. برای این کار کافیست به بخش General > Background App Refresh > Background App Refresh  بروید و به طور دستی روشن یا خاموش کنید.

مکان‌یاب گوشی خود را محدود کنید

سرویس‌های مکان یاب یکی دیگر از مواردی است که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و باعث مصرف باتری گوشی می‌شود. با روشن گذاشتن موقعیت مکانی خود، برنامه‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند و در نتیجه مقدار قابل توجهی از باتری شما به هدر می‌رود. تنها زمانی که از برنامه استفاده می‌کنید آن را فعال کنید.

بدین منظور به قسمت Settings > Privacy مراجعه کنید و لیست برنامه‌ها را مرور کنید تا ببینید در جلوی کدام برنامه‌ها عبارت «Always» نوشته شده است. وقتی مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید و گزینه While Using the App را از لیست انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید که برنامه به موقعیت مکانی شما نیازی ندارد، روی Never قرار دهید.

سازماندهی این لیست به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک کرده و حریم خصوصی را نیز ایمن‌تر می‌کند.

به دمای گوشی خود توجه داشته باشید

طبق دفترچه راهنما آیفون اپل، آیفون‌ها برای کارکرد در دمای محیط بین ۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت (۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد) طراحی شده‌اند و باید در دمای بین ۴- تا ۱۱۳ درجه فارنهایت (۲۰- تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد) نگهداری ‌شوند. در دفترچه راهنما همچنین ذکر شده است در صورتی که در دماهای اعلام شده نگهداری نشود، عمر باتری آیفون کاهش می‌یابد.

به عبارت دیگر برای بهینه سازی عملکرد آیفون خود، باید به دمای آن توجه کنید. اگر بیرون در هوای سرد قرار دارید، آن را تا حد ممکن در جیب خود نگه دارید. اگر هنگام شارژ کردن، احساس کردید گوشی در حال داغ شدن است بلافاصله از شارژ درآورید و کمی به آن استراحت دهید.

حالت کم‌مصرف را فعال کنید

حالت کم مصرف، فعالیت پس‌زمینه مانند دانلود خودکار و نرخ به‌روزرسانی نمایشگر شما را کاهش می‌دهد. با این کار بدون اینکه خللی به گوشی‌تان وارد شود، مصرف باتری شما کم می‌شود.

هنگامی که باتری شما به زیر ۲۰ درصد می‌رسد، حالت کم مصرف به طور خودکار فعال می‌شود. اما اگر بخواهید به صورت دستی فعال کنید، به بخش Settings > Battery بروید و کلید جابجایی را برای حالت Low Power روشن کنید.

افزودن این قابلیت به Control Center آسان‌تر است، تنها کافیست صفحه نمایش خود را به پایین بکشید و اگر می‌خواهید فعال کنید، روی نماد باتری کلیک کنید. برای افزودن آن به Control Center، به Settings > Control Center بروید و نماد “+” سبز رنگ کنار حالت Low Power Mode را انتخاب کنید.”افزودن این قابلیت به Control Center آسان‌تر است، تنها کافیست صفحه نمایش خود را به پایین بکشید و اگر می‌خواهید فعال کنید، روی نماد باتری کلیک کنید. برای افزودن آن به Control Center، به Settings > Control Center بروید و نماد + سبز رنگ کنار حالت Low Power Mode را انتخاب کنید.

وای‌فای، بلوتوث، داده همراه و ایردراپ را خاموش کنید

ویژگی‌هایی مانندوای‌فای و ایردراپ بدلیل تلاش برای اتصال مداوم به نزدیک‌ترین دستگاه،  باتری شما را تخلیه می‌کنند. بنابرین بهتر است قبل از خواب همه این موارد را خاموش کنید.

برای خاموش کردن Wi-Fi، بلوتوث و داده، صفحه نمایش خود را از بالا سمت راست به پایین بکشید و روی نمادهای مربوطه ضربه بزنید. اگر موفق باشید همه چیز خاکستری می شود. همچنین می توانید آنها را در تنظیمات خاموش کنید. به منو وای‌فای، تنظیمات یا بلوتوث بروید و کلیدهای جابجایی مربوطه را خاموش کنید.

در خصوص ایرادراپ نیز به Settings > General > Airdrop رفته و روی Receiving Off کلیک کنید.

۸ ترفند برای تایپ سریع در گوشی اندروید

روشنایی را کم کنید

روشنایی پایین باعث کاهش مصرف باتری می‌شود به همین دلیل است زمانی که حالت کم مصرف فعال می‌شود، روشنایی صفحه نمایش کمتر می‌شود. هر چه روشنایی بیشتر باشد باتری شما کمتر دوام می آورد. اگر در فضای باز نیستید، میزان روشنایی گوشی خود را در Control Center تا حد ممکن کاهش دهید.

برای تنظیم میزان روشنایی دو روش وجود دارد. صفحه نمایش خود را از سمت راست بالای صفحه به سمت پایین بکشید و سپس به اندازه دلخواه نوار لغزنده روشنایی را به پایین بکشید. همچنین می‌توانید به Settings > Display & Brightness بروید و نوار لغزنده Brightness را به دلخواه تنظیم کنید.

قفل خودکار را روشن کنید

هرچه نمایشگر شما بیشتر روشن بماند، باتری بیشتری از دست خواهید داد. اگر همیشه به صورت دستی نمایشگر خود را خاموش می کنید، بهتر است قفل خودکار را فعال کنید. برای این کار به بخش Settings > Display & Brightness > Auto-Lock بروید و از حالت Never به گزینه دلخواه خود تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود به میزان دو دقیقه یا کمتر قرار دهید.

اگر قفل خودکار به رنگ خاکستری درآمد، به معنای است که حالت کم مصرف شما فعال شده است. بطور خودکار روی ۳۰ ثانیه پیش‌فرض می‌شوید. با این حال می‌توانید به صورت دستی به هر میزان تغییر دهید.

آیفون خود را به‌روزرسانی کنید

به‌روزرسانی مداوم آیفون علاوه بر مقابله با هک شدن،باعث سریعترشدن آیفون و افزایش عمر باتری آن می‌شود. نسخه‌های جدید iOS به رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد کلی تلفن شما کمک می‌کنند. بهتر است به صورت مداوم بررسی کنید که آیا از آخرین نسخه نرم‌افزار استفاده می‌کنید یا خیر و در صورت نیاز نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کنید.

اگر به Settings > General > Software Update مراجعه کنید به شما نشان می‌دهد که آیا نیاز به به‌روزرسانی دارید یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید