سرانجام انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی آسان‌تر می‌شود - تکفارس 
سرانجام انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی آسان‌تر می‌شود - تکفارس 
سرانجام انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی آسان‌تر می‌شود - تکفارس 

سرانجام انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی آسان‌تر می‌شود

علیرضا بیات
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 10:48
انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی

با فشار قوانین اتحادیه اروپا شاهد تسهیل روند انتقال داده از آیفون به گوشی اندرویدی هستیم. قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در حال فشار آوردن به کمپانی اپل است تا تحولاتی اساسی که هرگز شاهد آن نبوده‌ایم را به ارمغان بیاورد. به منظور تطابق یافتن با قوانین این اتحادیه اپل در حال ساده‌سازی روند سوئیچ گوشی از آیفون به اندروید است.

طبق یک سند که اولین بار توسط سایت The Verge مشاهده شده است کمپانی اپل روند تطابق با قوانین DMA را تشریح کرده است. در این سند جزییاتی به منظور ارائه یک راه حل کاربر‌پسندتر برای انتقال داده‌ها از یک آیفون به یک گوشی غیر اپل را ارائه کرده است. اما به نظر باید تا پاییز سال آینده میلادی منتظر عرضه این روند باشیم.

در این سند نکات جالب دیگری نیز مشاهده شده است که مرتبط با انتخاب مرورگر و اپلیکیشن مسیریابی است. علاوه بر تسهیل روند انتقال داده‌ها بین گوشی‌ها، اپل در حال کار بر روی گزینه انتخاب مرورگر دلخواه نیز می‌باشد که احتمالا در اواخر سال میلادی ۲۰۲۴ و یا اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود. گزینه انتخاب مرورگر امکان انتقال داده از یک مرورگر به مرورگر دیگر در یک گوشی را ارائه می‌دهد. اگر کاربران مایل به استفاده از مرورگر سافاری نباشند باید برای انجام آن تا اواخر سال میلادی ۲۰۲۴ منتظر باشند.

همچنین قابلیت انتخاب برنامه مسیریابی پیش فرض توسط کاربران اپل فراهم خواهد گشت. این قابلیت در ماه مارچ سال ۲۰۲۵ در اتحادیه اروپا فعال خواهد شد.

هنوز نامشخص است که این قابلیت‌های جدید برای کاربران خارج از اتحادیه اروپا نیز فعال خواهد شد یا خیر. اما با توجه به سوابق قبلی در تطابق با قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا همچون قابلیت سایدلودینگ، احتمالا این گزینه‌ها فقط برای کاربران اتحادیه اروپا خواهد بود و منحصر به این بازار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید