خرید استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی توسط اپل - تکفارس 
خرید استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی توسط اپل - تکفارس 
خرید استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی توسط اپل - تکفارس 

خرید استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی توسط اپل

فرزاد اسرافیلی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:02
اپل خرید استارتاپ هوش مصنوعی

طبق گزارشات، اپل استارتاپ فرانسوی Datakalab که در حوزه هوش مصنوعی و فناوری بینایی کامپیوتری تخصص دارد را خرید کرده است.

به گزارش مجله فرانسوی Challenges، در ماه دسامبر اپل، خرید استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی را نهایی کرده است. بنا به گفته استارتاپ Datakalab این شرکت در زمینه الگوریتم‌های کم مصرف، کارآمد در زمان اجرا زبان مشترک و یادگیری عمیق تخصص دارد.

Datakalab در صفحه لینکدین خود، تخصص خود را در فشرده سازی و انطباق برای استقرار بینایی کامپیوتر تعبیه شده سریع، مقرون به صرفه و دقیق تعریف کرده و بر آن تاکید کرده است. قبل از خرید اپل، این شرکت بین ۱۰ تا ۲۰ کارمند داشت.

Datakalab تصویر یا داده‌های شخصی را ذخیره نمی‌کند و تنها داده‌های آماری را نگه می‌دارد. این استارتاپ همواره در محصولات خود اصل حریم خصوصی را رعایت کرده است.

Datakalab در ماه مه ۲۰۲۰ در یک همکاری با دولت فرانسه از ابزارهای هوش مصنوعی در سیستم حمل و نقل پاریس استفاده کرد تا بررسی کند که آیا افراد از ماسک صورت استفاده می‌کنند یا خیر. این شرکت همچنین سابقه همکاری با دیزنی و سایر شرکا را در کارنامه خود دارد.

اپل و DatakaLab هیچکدام این خرید را تایید نکرده‌اند، اما بنا به اعلام Challenges، گزارش این معامله در این ماه به کمیسیون اروپا ارسال شده است. لازم به ذکر است Datakalab سابقه چندین اختراع مربوط به فشرده‌سازی هوش مصنوعی و فناوری بینایی را داراست.

این خرید در حالی صورت می‌گیرد که اپل قصد دارد از قابلیت‌های هوش مصنوعی در iOS 18 در اواخر امسال رونمایی کند. Datakalab همچنین فناوری پیشرفته مبتنی بر دید را توسعه داده است که می تواند در برنامه های جاه طلبانه اپل ویژن پرو در آینده مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر موارد فوق، فناوری تشخیص چهره پیشرفته این شرکت نیز می‌تواند در توسعه قابلیت‌های مربوط به عکس‌ و Face ID کمک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید