علاقه مشتریان به هدست ویژن پرو اپل بسیار کاهش یافته است - تکفارس 
علاقه مشتریان به هدست ویژن پرو اپل بسیار کاهش یافته است - تکفارس 
علاقه مشتریان به هدست ویژن پرو اپل بسیار کاهش یافته است - تکفارس 

علاقه مشتریان به هدست ویژن پرو اپل بسیار کاهش یافته است

فرشاد مکوندی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 12:42
علاقه مشتریان به هدست اپل ویژن پرو

به نظر می‌رسد بعد از عرضه پر سر و صدای هدست واقعیت ترکیبی اپل در ایالات متحده، علاقه مشتریان به هدست ویژن پرو بسیار کاهش یافته است.

این شرکت ابتدا هدست خود را در جریان رویداد WWDC 2023 معرفی کرد و سپس در فوریه سال جاری میلادی، آن را در ایالات متحده در دسترس قرار داد. از آن زمان، مردم می‌توانند برای امتحان نسخه نمایشی این هدست و همچنین خرید حضوری و آنلاین آن به فروشگاه اپل مراجعه کنند.

اکنون مارک گورمن از رسانه بلومبرگ می‌گوید که اپل استورهای ایالات متحده با کاهش چشمگیر علاقه مردم به هدست ویژن پرو مواجه شده‌اند. این شرکت در حال حاضر واحدهای کمتری نسبت به قبل می‌فروشد و دموهای کمتری برگزار می‌کند. به نظر می‌رسد که این الگو در بین محصولاتی که با سر و صدای زیادی به بازار عرضه می‌شوند، رایج است؛ یک سر و صدای اولیه باعث می‌شود تا علاقه‌ی مردم به سرعت رشد کند و به دنبال آن، زمانی که سر و صدا فروکش می‌کند، به همان اندازه فروش محصول نیز کاهش شدیدی را تجربه می‌کند.

تقاضا برای امتحان نسخه آزمایشی این هدست بسیار کاهش یافته است. افرادی که قرارهای خود را رزرو می‌کنند، برای امتحان نسخه آزمایشی حاضر نمی‌شوند؛ و فروش این هدست در برخی از فروشگاه های اپل از چند واحد در روز، به تعداد انگشت شماری در یک هفته رسیده است. اپل همچنین مجبور به افزایش بازاریابی در صفحه اصلی وب سایت خود شده است و یک تبلیغ بزرگ برای ویژن پرو در بالای وب سایت خود قرار داده است.

با توجه به اینکه اپل قصد دارد تا قبل از رویداد ۲۰۲۴ WWDC، هدست ویژن پرو را در سطح جهانی عرضه کند، ممکن است کاهش علاقه مردم به مشکل جدیدی برای شرکت اپل تبدیل شود. اگر علاقه مردم بیش از این کاهش پیدا کند، مشخص نیست که این کاهش علاقه چگونه می‌تواند بر این عرضه جهانی این محصول تأثیر بگذارد.

هدست ویژن پرو اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلار در بازار ایالات متحده عرضه شده است؛ با قیمتی بسیار بالاتر از دستگاه‌های دیگر مانند متا کوئست ۳ که ۴۹۹ دلار قیمت دارد. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که هدست ویژن پرو چگونه در بازار جهانی عرضه می‌شود و مشتریان چقدر به این دستگاه گران قیمت علاقه نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید