این گوشی پرفروش ترین گوشی چین شد - تکفارس 
این گوشی پرفروش ترین گوشی چین شد - تکفارس 
این گوشی پرفروش ترین گوشی چین شد - تکفارس 

این گوشی پرفروش ترین گوشی چین شد

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۲ - 16:56
اپل

طبق گزارش جدید موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، گوشی پرچمدار اپل تبدیل به پرفروش ترین گوشی بازار چین شده است.

بر اساس این گزارش، آیفون ۱۵ پرو مکس با در اختیار داشتن ۵ درصد از کل فروش بازار چین در رده نخست قرار دارد و گوشی میت ۶۰ پرو هواوی با ۴ درصد در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفته است. در رتبه سوم هم آیفون ۱۵ پرو قرار دارد.

چین

آیفون ۱۵ پرو مکس علاوه بر داشتن حافظه داخلی دو برابر و استفاده از زوم اپتیکال ۵ برابر، از تراشه ۳ نانومتری A17 Pro در کنار ۸ گیگابایت رم، دوربین‌های ارتقایافته، بدنه تیتانیوم، وای فای ۶E بهره می‌برد. درگاه USB-C آن نیز دارای توان انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. همه این ارتقاها تاحدودی افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری آن را توجیه می‌کنند.

امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

اپل در گوشی‌های پرچمدار جدید خود از پردازنده‌ی A17 پرو استفاده کرده که از تراشه‌ی گرافیکی جدیدی بهره می‌برد. این تراشه از فناوری رهگیری پرتوی مبتنی بر سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند و توانایی اجرای بازی‌های مدرن و سنگینی مانند Resident Evil Village را دارد. خوشبختانه گوشی هنگام اجرای بازی در مقایسه با زمانی که در حال فیلم‌برداری با آن هستید، چندان گرم نمی‌شود.

با توجه به قدرت بالای A17 پرو و وجود درگاه USB-C در آیفون ۱۵ پرو، شاید با خود فکر کنید که اپل احتمالاً قابلیت استفاده از این گوشی به عنوان محیط دسکتاپ هنگام اتصال آن به نمایشگرهای اکسترنال را نیز به شما می‌دهد اما متاسفانه چنین موضوعی صحت ندارد و قابلیت Dex گوشی‌های سامسونگ کماکان در این بخش، بی‌رقیب هستند.

هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس عمر باتری قابل قبولی دارند و شما با یک بار شارژ می‌توانید یک روز کامل از آنها استفاده‌ی سنگین کنید. با این وجود، نکته‌ی نگران‌کننده‌ای که در خصوص باتری این گوشی‌ها وجود دارد، احتمال کاهش سریع عمر آنهاست چرا که بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که عمر باتری گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس آنها تنها پس از گذشت یک سال به ۹۰ درصد و حتی کمتر رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید