Counterpoint: فروش گوشی هوشمند در بازار چین کاهش چشمگیری داشته است - تکفارس 
Counterpoint: فروش گوشی هوشمند در بازار چین کاهش چشمگیری داشته است - تکفارس 
Counterpoint: فروش گوشی هوشمند در بازار چین کاهش چشمگیری داشته است - تکفارس 

Counterpoint: فروش گوشی هوشمند در بازار چین کاهش چشمگیری داشته است

افشین نوری
۵ مرداد ۱۴۰۱ - 22:21
چین

موسسه Counterpoint در جدیدترین گزارش خود میزان فروش گوشی هوشمند در بازار چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار داده است. طبق این گزارش، میزان فروش گوشی در این بازار کاهش چشمگیری یافته و ویوو برترین شرکت این بازار است.

چین

در گزارش مذکور آمده است که در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حدود ۶۰ میلیون گوشی هوشمند در بازار چین فروخته شده است که ۱۴.۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. با این آمار، بازار چین به کمترین میزان فروش خود در طول ده سال گذشته رسیده است.

ایوان لام (Ivan Lam) تحلیلگر ارشد موسسه مذکور گفته است که اقتصاد چین در سه ماه دوم ۲۰۲۲ حدود ۰.۴ درصد رشد کرده است که که کمتر از پیش‌بینی۱-۰.۸ درصدی است. در این مدت، شهرهای مهم چین به‌خاطر شیوع مجدد کرونا تحت قرنطینه قرار گرفتند و همین موضوع رشد اقتصادی این کشور را با کندی مواجه کرد. ‌

چین

طبق گزارش Counterpoint، ویوو با در اختیار داشتن ۱۹.۸ درصد سهم بازار گوشی هوشمند چین در صدر قرار دارد و آنر با ۱۸.۳ درصد در رده دوم قرار گرفته است. سهم ویوو نسبت به سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش و سهم آنر ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است. اوپو هم با ۱۷.۹ درصد در رده سوم جای گرفته است. سهم این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۲ درصد بود. ‌

اپل، شیائومی، هواوی و ریلمی به‌ترتیب با ۱۵.۵، ۱۴.۹، ۶.۹ و ۲.۴ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. به گفته ایوان لام، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین در سه ماهه دوم ‌امسال حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است و انتظار می‌رود با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین و بهبود شرایط اقتصاد جهانی شاهد بهبود این بازار باشیم.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید