CounterPoint: مدیاتک همچنان بر بازار تراشه موبایلی حکمرانی می کند - تکفارس 
CounterPoint: مدیاتک همچنان بر بازار تراشه موبایلی حکمرانی می کند - تکفارس 
CounterPoint: مدیاتک همچنان بر بازار تراشه موبایلی حکمرانی می کند - تکفارس 

CounterPoint: مدیاتک همچنان بر بازار تراشه موبایلی حکمرانی می کند

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 10:05
مدیاتک

مدیاتک همچنان برترین سازنده تراشه موبایلی دنیاست و براساس گزارش جدید موسسه CounterPoint، این شرکت توانسته در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ در صدر قرار بگیرد. 

در این گزارش آمده است که مدیاتک حدود ۳۸ درصد از سهم بازار جهانی تراشه موبایلی را در اختیار دارد و برای هفتمین سه ماهه متوالی در صدر قرار گرفته است. بعد از مدیاتک، کوالکام توانسته با سهم ۳۰ درصدی در رتبه دوم قرار بگیرد و شرکت‌های اپل، UNISOC، سامسونگ و هواوی به‌ترتیب با ۱۵، ۱۱‌، ۵ و ۱ درصد در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.‌ 

مدیاتک موفق شده در طول چند سال گذشته با ارائه تراشه‌های میان‌رده‌ای مانند دایمنسیتی ۷۰۰ و ۹۰۰ بر این بازار حکمرانی کند و حتی تراشه‌های ۵G این شرکت نیز رکورد رشد ماهانه ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده‌اند. در بخش تراشه‌های رده‌بالا نیز سری دایمنسیتی ۹۰۰۰  توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد. 

مدیاتک

براساس گزارش CounterPoint، سهم بازار مدیاتک در آوریل ۲۰۲۱ در بازار آمریکا فقط ۳۰ درصد بود که تقریبا کمتر از نصف سهم ۶۶ درصدی کوالکام بود و حالا بعد از گذشت یک‌سال مدیاتک توانسته سهم خود را به ۴۵ درصد افزایش دهد. 

اگر همین روند ادامه پیدا کند مدیاتک مطمئنا خواهد توانست در بازار آمریکا بر کوالکام پیشی بگیرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل موفقیت مدیاتک در طول یک‌سال گذشته در آمریکا عرضه گوشی‌های گلکسی A12 و A32 5G در این بازار بوده است بطوریکه‌ این دو گوشی در مجموع ۹ میلیون دستگاه فروخته‌اند که آمار بسیار قابل‌توجهی است. 

این شرکت همچنین تراشه‌های خود را برای گوشی‌های گلکسی A03s، گلکسی A13 5G،  موتو G Pure و موتو G Power عرضه خواهد کرد. تراشه جدید دایمنسیتی ۱۰۵۰ نیز می‌تواند به رقابت‌پذیری مدیاتک در بازار کمک کند. این تراشه با استفاده از فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و از شبکه Sub 6GHz 5G پشتیبانی می‌کند. 

از طرف دیگر، تراشه‌های سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک نیز عملکرد خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند در کنار دایمنسیتی ۹۰۰۰ سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند. 

انتظار می‌رود مدیاتک در ماه‌های آینده همچنان به رشد خود ادامه دهد و باید منتظر بمانیم و ببینیم سایر شرکت‌ها برای رقابت با این سازنده تایوانی چه سیاستی را در پیش می‌گیرند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید