تراشه‌ مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ رسماً معرفی شد - تکفارس 
تراشه‌ مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ رسماً معرفی شد - تکفارس 
تراشه‌ مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ رسماً معرفی شد - تکفارس 

تراشه‌ مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ رسماً معرفی شد

مهدی حلوائی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 17:33
دایمنسیتی 1300

مدیاتک امروز تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۳۰۰ را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این تراشه‌ بر اساس فرآیند ۶ نانومتری شرکت TSMC طراحی شده و از ترکیب چهار هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78، چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 و تراشه‌ی گرافیکی Mali-G77 MC9 بهره می‌برد. همچنین فرکانس یکی از هسته‌های A78 برابر با ۳ گیگاهرتز بوده و فرکانس دیگر هسته‌های A78 نیز ۲.۶ گیگاهرتز می‌باشد. در طرف دیگر، فرکانس هر چهار هسته‌ی A55 برابر با ۲ گیگاهرتز است.

دایمنسیتی ۱۳۰۰ از نمایشگرهای ۱۶۸ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی کرده و امکان استفاده از آن به همراه حداکثر ۱۶ گیگابایت رم‌ LPDDR4x با سرعت ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه و حافظه‌‌ی داخلی UFS 3.1 وجود دارد. این تراشه همچنین از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و امکان فیلم‌برداری HDR با رزولوشن ۴K را نیز دارد. رمزگشایی AV1 مبتنی بر شتاب سخت افزاری برای استریم سریع‌تر ۴K نیز از دیگر ویژگی‌های دایمنسیتی ۱۳۰۰ است.

دایمنسیتی 1300

در حال حاضر مدیاتک هنوز نام اولین دستگاهی که از این تراشه استفاده می‌کند را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که وان پلاس در گوشی نورد ۳ از آن بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که دایمنسیتی ۱۳۰۰ عملکردی مشابه تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G ارائه بدهد.

نظر شما در مورد تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۳۰۰ چیست؟ به‌نظر شما این تراشه توان رقابت با تراشه‌های هم‌رده‌ی شرکت‌های دیگر را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید