تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 

تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ با گرافیک بهتر معرفی شد

افشین نوری
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:00
دایمنسیتی 6300

مدیاتک از تراشه جدید دایمنسیتی ۶۳۰۰ رونمایی کرد. این پردازنده دارای ۵۰ درصد گرافیک بهتر نسبت به نسل قبلی است.

یه گفته مدیاتک تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G57 MC2 بهره می‌برد که در مقایسه با گرافیک دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس که سال گذشته معرفی شد ۵۰ درصد سریع‌تر است. از نظر پردازشی نیز شاهد بهبود ۱۰ دصدی عملکرد این تراشه هستیم.

دایمنسیتی ۶۳۰۰ دارای ۸ هسته است که شامل ۲ هسته قدرتمند Cortex-A76 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود.

دایمنسیتی ۶۳۰۰ از یک مودم ۵G با فناوری ۳GPP Release 16 بهره می‌برد و دارای فناوری MediaTek +UltraSave 3.0 برای کاهش مصرف انرژی است.

این تراشه از رم LPDDR4X، حافظه UFS 2.2 و دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین از نمایشگرهای ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود دایمنسیتی ۶۳۰۰ در داخل گوشی‌های میان‌رده استفاده شود و احتمالا ریلمی C65 6G اولین گوشی مجهز به آن خواهد بود.

مدیاتک اخیرا تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ را معرفی کرد. این تراشه بر اساس نسل دوم پروسه ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است و جانشین مستقیم دایمنسیتی ۸۲۰۰ محسوب می‌شود.

دایمنسیتی ۸۳۰۰ دارای ۴ هسته عملکردی Arm Cortex-A715 با سرعت کلاک ۳.۳۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ کارآمد Arm Cortex-A510 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز است. هر هشت هسته دارای معماری Armv9 هستند و مدیاتک ادعا کرده که تراشه جدیدش تا ۲۰ درصد عملکرد پردازشی سریع‌تر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به دایمنسیتی ۸۲۰۰ دارد.

این تراشه از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G615 MC6 بهره می‌برد که ۶۰ درصد افزایش عملکرد و ۵۵ درصد کارآمدی بهتر نسبت به نسل قبلی خوددارد. تراشه جدید مدیاتک همچنین از رم چهار کاناله LPDDR5X با سرعت ۸۵۳۳ مگابیت بر ثانیه و حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند.

وجود APU 780 در داخل دایمنسیتی ۸۳۰۰ آن را تبدیل به اولین تراشه در کلاس خود کرده که از هوش مصنوعی مولد با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از یک ISP Imagiq 980 بهره می‌برد که از دوربین‌های ۳۲۰ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید