پیشتازی مدیاتک در بازار تراشه های گوشی های هوشمند - تکفارس 
پیشتازی مدیاتک در بازار تراشه های گوشی های هوشمند - تکفارس 

پیشتازی مدیاتک در بازار تراشه های گوشی های هوشمند

مهدی حلوائی
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 17:14
تراشه مدیاتک

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، هرچند که شرکت‌های اپل و کوالکام قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار را تولید کرده‌اند اما سهم شرکت مدیاتک از این بازار کماکان از سایر رقبا بیشتر است.

مدیاتک به لطف عملکرد عالی تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ و همکاری با شرکت‌های اوپو و ویوو موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ سهم خود از بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را به چیزی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد برساند. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که سهم این شرکت از بازار به دلیل کاهش میزان تقاضا و مشکلات اقتصادی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی با کاهش روبه‌رو شود.

سهم بازار تراشه‌های موبایل

کوالکام نیز با رشد سالانه‌ی اندک موفق شده تا سهم خود از بازار تراشه‌های موبایلی را از ۲۷ درصد به ۳۱ درصد برساند و از این نظر پشت سر مدیاتک قرار بگیرد اما با این وجود، انتظار می‌رود که مشکلات یادشده سهم این شرکت از بازار در سه‌ماهه‌ی پایانی سال را نیز کاهش دهد. توجه داشته باشید که بیشتر تراشه‌های کوالکام در دسته‌ی پرچمدار قرار می‌گیرند.

در طرف دیگر، سهم شرکت اپل از بازار تراشه‌های موبایل به لطف عرضه‌ی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و انتظار می‌رود که با رفع مشکلات خط تولید این گوشی‌ها در چین بار دیگر شاهد افزایش سهم این شرکت از بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی نیز باشیم.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید