کوالکام و مدیاتک ظاهراً امسال تراشه ۳ نانومتری عرضه نخواهند کرد - تکفارس 
کوالکام و مدیاتک ظاهراً امسال تراشه ۳ نانومتری عرضه نخواهند کرد - تکفارس 

کوالکام و مدیاتک ظاهراً امسال تراشه ۳ نانومتری عرضه نخواهند کرد

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۱ - 20:10
سامسونگ

به نظر می‌رسد که امسال اپل اولین شرکتی خواهد بود که یک تراشه ۳ نانومتری عرضه خواهد کرد. این در حالیست که شرکت‌های کوالکام و مدیاتک ظاهرا هنوز تصمیم قطعی برای ارائه یک تراشه ۳ نانومتری در سال ۲۰۲۳ نگرفته‌اند. 

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است‌، اپل سفارش تولید تراشه A17 آیفون ۱۵ را به TSMC داده است و این تراشه قرار است با فناوری ۳ نانومتری ساخته شود. البته این فناوری هزینه بالایی خواهد داشت ولی با وجود این اپل مصمم است که ایفون‌های بعدی خود را با تراشه پیشرفته ۳ نانومتری ارائه کند. 

در این میان، به نطر می‌رسد شرکت‌های کوالکام و مدیاتک هنوز بلاتکیف هستند بطوریکه DigiTimes گزارش داده است که این دو شرکت هیچ تراشه ۳ نانومتری در سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهند کرد.  

همانطور که گفته شد قیمت وافرهای ۳ نانومتری بسیار بالاست و قیمت هر وافر به ۲۰ هزار دلار می‌رسد. بنابراین به نظر می‌رسد که همین قیمت بسیار بالا باعث شده تا کوالکام و مدیاتک دست نگه داذند.‌

ما می‌دانیم که مدیاتک در بخش تراشه‌های میان‌رده و پایین‌رده بسیار موفق بوده است، بنابراین این شرکت فعلا لزومی نمی‌بیند که به سراغ تراشه‌های پرچمدار برود و هزینه‌های خود را افزایش دهد. کوالکام نیز در حال بررسی اوضاع است و شاید اگر سامسونگ تراشه‌های ۳ نانومتری این شرکت را با قیمت پایین‌تری بسازد شاید بتوان امیدوار بود که امسال تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را با فناوری ۳ نانومتری ببینیم. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که دو شرکت کوالکام و مدیاتک در نهایت چه تصمیمی می‌گیرند.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید