کوالکام با تراشه های جدید Nuvia به رقابت تراشه های سری M اپل می رود - تکفارس 
کوالکام با تراشه های جدید Nuvia به رقابت تراشه های سری M اپل می رود - تکفارس 

کوالکام با تراشه های جدید Nuvia به رقابت تراشه های سری M اپل می رود

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 13:03
کوالکام

در حالیکه اپل در حال تسلط یافتن بر بازار نوت‌بوک‌های مبتنی بر فناوری آرم با تراشه‌‌های M2 خود است. کوالکام سخت در تلاش است تا در رقابت با این شرکت عقب نماند و حالا به نظر می‌رسد که فناوری Nuvia کوالکام که قراراست به‌زودی معرفی شوند می‌تواند در این راه به او کمک ‌‌کند.‌ 

تراشه‌های مبتنی بر فناوری Nuvia در واقع برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل که مبتنی بر فناوری آرم هستند ارایه خواهند شد و احتمالا مشتریان ریادی از جمله مایکروسافت خواهد داشت. مایکرو سافت ممکن است برای دستگاه‌های سرفیس خود از این نوع تراشه‌ها استفاده کند. 

مدیرعامل کوالکام پیش‌بینی کرده است که اولین تراشه‌های مبتنی بر فناوری Nuvia سال آینده روانه بازار شود که البته شاید چند ماه بعد از عرضه تراشه‌های M2پرو و M2 مکس از سوی اپل باشد. این تراشه‌های کوالکام نیز با بنام اسنپدراگون معرفی خواهند شد. 

بنابراین به نظر می‌رسد که کوالکام در هر صورت از اپل عقب خواهد ماند و کوپرتینویی‌ها احتمالا سال آینده تراشه M3 را برای استفاده در دستگاه‌های مک خود ارائه کند. در این صورت، تراشه‌های نوت‌بوک کوالکام سه نسل عقب‌تر از پردارنده‌های سری M اپل خواهند بود. 

در هرحال، بازار نوت‌بوک‌ها بازار بسیار پویایی است و رقابت سختی در آن وجود دارد و باید ببینیم کدامیک از این شرکت‌ها موفق خواهند بود. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید