همکاری مدیاتک و انویدیا در ساخت تراشه موبایلی جدید - تکفارس 
همکاری مدیاتک و انویدیا در ساخت تراشه موبایلی جدید - تکفارس 

همکاری مدیاتک و انویدیا در ساخت تراشه موبایلی جدید

مهدی حلوائی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 17:17
تراشه مدیاتک

مدیاتک سال‌ها تراشه‌های خود را بر پایه‌ی معماری شرکت آرم طراحی می‌کرد اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت تایوانی حالا قصد دارد تا برای ساخت تراشه‌ی موبایلی نسل بعدی خود با انویدیا همکاری کند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری DigiTimes، مدیاتک در سال ۲۰۲۴ تراشه‌ی موبایلی جدیدی را معرفی خواهد کرد که پردازنده‌ی گرافیکی آن توسط انویدیا تولید می‌شود. این خبرگزاری همچنین ادعا می‌کند که مدیاتک و انویدیا برای رقابت با کوالکام، تراشه‌‌های مبتنی بر معماری آرم اختصاصی خود را برای لپ تاپ‌های میان‌رده و رده‌بالا تولید خواهند کرد.

انویدیا به ساخت کارت‌های گرافیک فوق‌العاده قدرتمند شهرت دارد و از این رو می‌توان دلیل همکاری مدیاتک با این شرکت برای ارتقای بخش گرافیکی تراشه‌های موبایلی خود را درک کرد. در واقع بعید نیست که در آینده شاهد ارائه‌ی فناوری DLSS، رهگیری پرتوی مبتنی بر سخت‌افزار و پشتیبانی از افکت‌هایی مانند پس‌زمینه‌ی مجازی و حذف نویز برای تراشه‌های موبایلی مدیاتک باشیم.

این اولین باری نیست که شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌های موبایلی با شرکت‌های بزرگ بازار کارت‌های گرافیک همکاری می‌کنند چرا که سامسونگ نیز در ساخت تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ با ای ام دی همکاری کرده بود. هرچند که این تراشه در ارائه‌ی فناوری رهگیری پرتو عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دارد اما در بنچمارک‌های گرافیکی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز ضعیف‌تر است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی موبایلی بعدی مدیاتک پتانسیل رقابت با تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام را دارد. از این رو انتظار می‌رود که در سال آینده‌ی میلادی شاهد رقابت سنگینی بین این دو غول تراشه‌‌سازی باشیم.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.