تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۵۰ معرفی شد - تکفارس 
تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۵۰ معرفی شد - تکفارس 
تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۵۰ معرفی شد - تکفارس 

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۵۰ معرفی شد

مهدی حلوائی
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 12:55
دایمنسیتی 1050

مدیاتک به‌لطف تراشه‌های سری دایمنسیتی خود به رشد قابل توجهی در بازار دست پیدا کرده و حالا این شرکت جدیدترین تراشه‌ی خود با نام دایمنسیتی ۱۰۵۰ را نیز معرفی کرده است. این تراشه در واقع نسخه‌ی ضعیف‌تر دایمنسیتی ۱۱۰۰ بوده که از هر دو شبکه‌ی ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ی ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۱۰۵۰ بر پایه‌ی فرآیند تولید ۶ نانومتری طراحی شده و از دو هسته‌ی A78 بهره می‌برد. در حال حاضر مدیاتک نوع هسته‌های کم‌مصرف این تراشه را اعلام نکرده اما گفته می‌شود که تعداد ۶ هسته‌ی A55 در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است. دایمنسیتی ۱۰۵۰ همچنین از تراشه‌ی گرافیکی Mali-G610 بهره برده و از فناوری هایپرانجین ۵ (HyperEngine) برای ارائه‌ی عملکرد گمینگ بهتر نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از وضوح فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، +HDR10، رمزگشایی AV1 و صدای دالبی ویژن برخی از ویژگی‌های این تراشه است. دایمنسیتی ۱۰۵۰ همچنین از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز، mmWave، وای‌فای ۶E و ۲×۲ MIMO نیز پشتیبانی خواهد کرد. قرار است اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

نظر شما در مورد تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۰۵۰ چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه در رقابت با تراشه‌های هم‌رده عملکرد موفقی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید