Counterpoint: ادامه کاهش تقاضا در بازار جهانی گوشی هوشمند برای دومین فصل متوالی - تکفارس 
Counterpoint: ادامه کاهش تقاضا در بازار جهانی گوشی هوشمند برای دومین فصل متوالی - تکفارس 

Counterpoint: ادامه کاهش تقاضا در بازار جهانی گوشی هوشمند برای دومین فصل متوالی

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۱ - 14:29
بازار جهانی گوشی هوشمند

بازار جهانی گوشی هوشمند با کاهش تقاضا مواجه شده ست و طبق یک گزارش، ‌فروش گوشی‌های هوشمند در ماه اخیر نسبت به ماه گذشته ۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

این برای دومین فصل متوالی است که فروش گوشی‌ها کاهش می‌یابد و عوامل مختلفی در این موضوع دخیل بوده‌اند که مهمترین آن‌ها افزایش نرخ تورم جهانی و جنگ اوکراین بوده است. 

طبق گزارش موسسه Counterpoint، در ماه اخیر میزان عرضه جهانی گوشی هوشمند به ۹۶ میلیون دستگاه کاهش یافته است و این برای سومین بار از زمان شیوع کرونا است که این عدد به زیر ۱۰۰ میلیون دستگاه کاهش می‌یابد. ‌

افزایش نرخ ‌تورم جهانی باعث شده تا مشتریان پول کافی برای خرید گوشی جدید نداشته باشند و به همان گوشی قدیمی خود اکتفا کنند‌. از طرفی، قدرتمند شدن دلار نسبت به سایر ارزها باعث شده تا مشتریان برای خرید گوشی‌ها با قیمت ارزان‌تر منتظر پیشنهادات فصلی شرکت‌ها بمانند. 

بازار جهانی گوشی هوشمند

اعمال محدودیت‌های کرونایی در چین هم یکی از عوامل دخیل در کاهش فروش گوشی‌های هوشمند بوده است. جنگ اوکراین نیز باعث کاهش تقاضا به‌و‌یژه در اروپای شرقی شده است.

طبق گزارش موسسه Counterpoint، انتظار می‌رود شرایط فعلی بازار جهانی گوشی‌ هوشمند در تابستان نیز ادامه داشته باشد. با این حال پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال شاهد بهبود شرایط در این بازار باشیم. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و‌ببینیم این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت و آیا مشتریان اقدام به خرید گوشی جدید می‌کنند یا نه.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید