سایبرتراک در خیابان‌های نیویورک رویت شد - تکفارس 
سایبرتراک در خیابان‌های نیویورک رویت شد - تکفارس 

سایبرتراک در خیابان‌های نیویورک رویت شد

مهدی حلوائی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:22
سایبرتراک

ساعاتی قبل از اجرای برنامه‌ی SNL توسط ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در روز شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت)، خودروی سایبرتراک در خیابان‌های شهر نیویورک مشاهده شد.

این اولین باری است که این خودرو در شهر نیویورک به نمایش در آمده است. تسلا خودروی سایبرتراک را در نوامبر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد و در آن زمان این خودرو را ترکیبی از عملکرد خودروهای اسپرت و قابلیت وانت‌های پیک‌آپ دانسته بود.

این خودرو در کارخانه‌ای جدید در ایالت تگزاس ساخته خواهد شد. پیش‌فروش این محصول از زمان رونمایی آن آغاز شده است و براساس گزارش‌ها، بیش از ۶۵۰ هزار نفر مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را برای پیش‌خرید این خودرو پرداخت کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

خودروی سایبرتراک در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. ارزان‌ترین مدل این خودرو ۳۹٫۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. این مدل از یک موتور الکتریکی بهره برده و توان حمل ۷۵۰۰ پوند و برد ۲۵۰ مایل را خواهد داشت. مدل ۴۹٫۹۰۰ دلاری این خودرو از دو موتور استفاده کرده و توان حمل ۱۰۰۰۰ پوند و برد ۳۰۰ مایلی خواهد داشت. این نسخه در بین طرفداران از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در نهایت، مدل سوم این خودرو به قیمت ۶۹٫۹۰۰ به فروش رسیده و ۳ موتور الکتریکی، برد ۵۰۰ مایل و توان حمل ۱۴۰۰۰ پوند از ویژگی‌های آن است.

در حالی که معمولاً اخبار مربوط به محصولات شرکت تسلا تیتر اول خبرگزاری‌های مختلف می‌شود، اما خودروی سایبرتراک به‌دلیل ضعف در قسمتی که قرار بود نقطه قوت آن باشد، توجه زیادی را به سمت خود جلب کرد. تسلا ادعا کرده بود که شیشه‌های این خودرو ضد ضربه هستند اما در جریان آزمایش مقاومت این شیشه‌ها، یک توپ فولادی که به سمت شیشه‌های سایبرتراک پرتاب شده بود توانست تا آن‌ها را بشکند. البته رونمایی‌های این چنینی همیشه ریسک زیادی را به همراه دارد.

تسلا قصد دارد تا این خودرو را تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.

 

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.