تسلا با پرداخت ۷۵۰ هزار دلار جریمه برای آلودگی هوا موافقت کرده است - تکفارس 
تسلا با پرداخت ۷۵۰ هزار دلار جریمه برای آلودگی هوا موافقت کرده است - تکفارس 

تسلا با پرداخت ۷۵۰ هزار دلار جریمه برای آلودگی هوا موافقت کرده است

حامد شهرزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:37
شرکت تسلا

تسلا موافقت کرده است تا ۷۵۰ هزار دلار جریمه پرداخت کند و یک پروژه جدید را برای حل مشکل آلودگی کیفیت هوا در کارخانه خود در فریمونت کالیفرنیا، شروع کند. این پروژه احداث یک سقف خورشیدی است.

منطقه مدیریت کیفیت هوا در منطقه خلیج که آلودگی هوا را در ۹ منطقه خلیج سانفرانسیسکو تنظیم می‌کند، در مورد این موضوع گفت:

این توافق نامه ۳۳ مورد تخلف مربوط به سال ۲۰۱۵ را شامل می‌شود، از جمله نصب یا ارتقاء تجهیزات کارخانه بدون کسب مجوز‌های لازم، عدم انجام آزمایشات لازم برای آلایندگی هوا، عدم نگهداری سوابق کارخانه و عدم گزارش به موقع اطلاعات به سازمان مدیریت کیفیت هوا.

طبق بیانیه این سازمان، تخلفات از آن زمان اصلاح شده است و تسلا نیز قبول کرده است تا جریمه لازم را بپردازد.

مطالب مرتبط:

هر دو طرف توافق کرده بودند که جریمه باید ۱ میلیون دلار باشد، اما سخنگوی این شرکت به مرکوری نیوز گفت که تسلا ۷۵۰ هزار دلار را مستقیماً به صندوق عملیاتی عمومی کنترل کیفیت هوا پرداخت خواهد کرد. تسلا پس از پایان نصب سیستم میکرو شبکه، که شامل پنل‌های خورشیدی در سقف کارخانه است، به عنوان بخشی از برنامه حفاظت از سلامت هوای منطقه، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار را دریافت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است:

این برنامه بر بهبود کیفیت هوا و بهداشت منطقه در مناطق تحت تأثیر و دیگر مناطق خلیج متمرکز است. هدف این پروژه کاهش هزینه‌های برق و همچنین کاهش انتشار آلودگی هوا در جامعه است.

البته هنوز مکانی که میکرو شبکه نصب خواهد شد مشخص نشده است. تسویه حساب با سازمان کنترل کیفیت هوا همچنین تسلا را متعهد می‌کند که یک سیستم مدیریت زیست محیطی جامع را در شرکت خود پیاده‌سازی کند تا اطمینان حاصل شود که این شرکت در پیشبرد کامل الزامات زیست محیطی اقدامات لازم را انجام می‌دهد. در بیانیه آژانس کنترل کیفیت هوا اطلاعاتی در مورد مهلت زمانی که تسلا باید پروژه میکرو شبکه را تکمیل کند، ارائه نشده است.

تسلا طی سال گذشته با مقامات دولتی در فریمونت در دادگاه مبارزه کرده است به خاطر آنکه از عمل کردن به فرمان این مقامات دولتی مبنی بر وضعیت خاموشی سراسری در این منطقه سرپیچی کرده است. مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک تهدید کرد که در صورت عدم توافق با این سازمان، مقر تسلا را به خارج از کالیفرنیا منتقل خواهد کرد، اما در اوایل سال جاری این شرکت مجوز‌های توسعه کارخانه فریمونت خود را ارائه داد، که نشان می‌داد تهدید تسلا جدی نبوده است.

ماه گذشته، تسلا توانست ۴۳۸ میلیون دلار سود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به خاطر با فروش ۱۰٫۴ میلیارد دلاری، کسب کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.