تسلا ایلان ماسک را وادار به حذف یکی از توییت های سه سال پیشش می‌کند - تکفارس 
تسلا ایلان ماسک را وادار به حذف یکی از توییت های سه سال پیشش می‌کند - تکفارس 

تسلا ایلان ماسک را وادار به حذف یکی از توییت های سه سال پیشش می‌کند

محمدحسین فرقانی
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 17:30
ایلان ماسک

طبق دستور هیئت ملی کارگران ایالات متحده یا به اختصار، ان ال آر بی (National Labor Relations Board)، شرکت تسلا موظف است ایلان ماسک را وادار به حذف یکی از توییت‌هایش از سال ۲۰۱۸ کند؛ توییتی که در آن ماسک با موضوع تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌های کارگری در آمریکا مخالفت کرده بود. شرکت تسلا سال‌هاست با اتحادیهٔ کارگران تولیدکننده صنعت خودرو (United Auto Workers) طی پرونده‌های قانونی مختلف در جنگ است.

در تصویر زیر می‌توانید توییت ایلان ماسک (از سال ۲۰۱۸) را مشاهده کنید که در پاسخ به یکی از کاربران پلتفرم توییتر راجع به اتحادیه‌های کارگری داده بود. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از این لینک، به توییت موردنظر دسترسی پیدا کنید. شاید بتوان گفت ذخیرهٔ این عکس از آنجایی که به احتمال بالا ماسک تصمیم خواهد گرفت در آینده‌ای نزدیک، این توییت را حذف کند، کاری معقولانه باشد.

ایلان ماسک تسلا

به گفتهٔ رسانه‌ها، شرکت تسلا به‌زودی باید پس از حذف این توییت، «غیرقانونی بودن» (عین عبارت: “unlawful tweet”) ادعای مؤسس خود را تأیید کند.

کارکنان شرکت تسلا در حال حاضر قادر هستند بدون کسب اجازه از سوی شرکتشان، طی قانون National Labor Relations Act با رسانه‌ها دربارهٔ تشکیل اتحادیه‌های کارگری صحبت داشته باشند. تا مدتی پیش، ارتباط داشتن کارمندان شرکت تسلا با هر نوعی از رسانه‌های مختلف و انجام مصاحبه‌ها و اعمال این‌چنینی در حیطهٔ تشکیل اتحادیه‌ها و انجمن‌های مخصوص کارگران بدون اجازهٔ مسئولین این شرکت، ممنوع بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.