کلاهبرداری از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک - تکفارس 
کلاهبرداری از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک - تکفارس 
کلاهبرداری از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک - تکفارس 

کلاهبرداری از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک

فرزاد اسرافیلی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:30
دیپ فیک ایلان ماسک

یک کلاهبردار با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک، ۵۰ هزار دلار از یک خانم کره‌ای کلاهبرداری کرده است.

این خانم کره‌ای که نخواست نامش فاش شود، ماجرای خود را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشت. به گفته وی، اخیرا در اینستاگرام اکانتی شبیه به پروفایل ایلان ماسک به عنوان دوست به او اضافه شد. این خانم در ابتدا به این موضوع شک کرد، اما کلاهبردار به قدری حرفه‌ای عمل کرد که وی را قانع ساخت اکانت مال خود ایلان ماسک است.

وی عکس‌های ماسک در محل کار و عکس شناسنامه رسمی خود را به این خانم فرستاد. ایلان ماسک قلابی همچنین درباره فرزندان، زندگی و کار خود در تسلا و اسپیس ایکس با وی هم کلام شد.

این اعتماد طی یک تماس ویدیویی که در آن کلاهبردار از دیپ فیک ایلان ماسک استفاده کرد، بیشتر تقویت شد. در این تماس ویدیویی ماسک قلابی نسبت به وی ابراز علاقه کرد. همین امر منجر به عاشق شدن قربانی به ماسک قلابی شد.

پس از مدتی، کلاهبردار به این زن پیشنهاد سرمایه گذاری داد و مدعی شد که با رهنمودهای خود طرفداران وفادار خود را ثروتمند می‌کند. به همین دلیل خانم ۵۰۰۰۰ دلار به حساب او انتقال داد و پس از آن متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

چنین کلاهبرداری‌های مربوط به دوستیابی و عاشقی بسیار رایج بوده است به طوری که در سال ۲۰۲۲ ساکنان ایالات متحده ۱.۳ میلیارد دلار از بابت این نوع کلاهبرداری ضرر کردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید